Gringubbe
Publicerat den

Då var man precis hemkommen från skolan. Det känns skönt att vara hemma efter en så omtumlande dag. Dagen började nämligen med att jag blev grinig då busschauffören påstod att min sms-biljett var manipulerad. Jag blev därför tvungen att skicka efter en ny, men han sade då samma sak: den var manipulerad. Han bad mig därför att beställa en tredje, men mitt svar blev då:"Jag tänker fan inte beställa en tredje biljett om du ändå inte tänker godkänna den". Vid nästa hållplats klev jag av och inväntade nästa buss.

Min klasskompis Denise åkte med samma buss och hon såg därför vad som hände och kunde lyckligtvis berätta detta för min lärare då jag tack vare detta kom för sent till lektionen. Jag fick även veta av henne att nästa som hade klivit på bussen (efter att jag klivit av) som visade upp en sms-biljett fick samma svar. Hon fick dock åka med!

Denna chaufför har fått fler klagomål, bl.a. av Dennis. Vi har biljettautomater vid hållplatsen utanför oss, men den tar inte hans kort (förmodligen för att det är ett ungdomskort), så han fick sig en utskällning av denne chaufför när han ville betala biljetten med kort på bussen. Hans motivering till varför Dennis inte skulle få göra det var för att det tog upp hans tid. Snacka om latarsle!

Jag fick alltså betala för två biljetter när jag egentligen bara skulle betalat för en. Jag gick därför till VL's kundcenter efter skolan och krävde att få pengarna tillbaka för denna. Visserligen bara 10kr, men det var mest situationen som gjorde mig förbannad. Jag förstår inte hur han kan påstå att mina biljetter var manipulerade när jag t.o.m visade honom sms:et om att jag beställt dem (min telefon sparar alltid mina skickade sms i en mapp), men nej. De var manipulerade.

Jag skulle iaf få pengarna tillbaka på telefonen. Tjejen i kassan (eller vad man nu ska kalla det) sade att jag ska få ett sms om att pengarna sats in på mitt kort, men det har inte kommit än. Det är visserligen bara 40 min sen jag var där, så jag hoppas på att jag får tillbaka pengarna. Annars sade hon att jag skulle ringa.

Fan, vad irriterad jag blev alltså! Jag tänker inte stå och betala 30kr för att ta mig ner på stan när det kostar mig 20kr att åka till skolan och hem. Bedrövligt!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?