Give me some sleep
Publicerat den

Det blev en tidig uppstigning även denna morgon, men denna gång berodde det på färre faktorer än föregående natt. Nu kunde jag inte sova pga. värmen, axeln och de förbannade katterna - eller jag kanske ska säga Engla. Hon skriker varje morgon då hon tycker att det är dags för någon av oss att kliva upp och ge de mat. När jag vid kl.07:06 hörde att hon pep till två gånger klev jag upp direkt för att just slippa hennes skrik, men efter att hon ätit klart började hon skrika som en gnu och gav sig inte förrän vi släppte in henne i sovrummet.

De är inte könsmogna än, så brunstiga är de inte vilket gör det ännu jobbigare då man kan föreställa sig vad man väntar när de riktiga skriken väl kommer. Vi har dock sagt att det blir en kastrering av katterna. För att sysselsätta dem och få dem att tänka på annat medan vi ligger och sova funderar jag på om vi inte ska köpa mer leksaker och en större klösbräda.

Vi kan inte ha katterna i sovrummet under tiden vi sover då sängen är en lekplats för dem, likadant med soffan. De får alltså inte vistas i varken sovrummet eller vardagsrummet under nätterna, utan får endast hålla sig i hallen, köket och badrummet. Nu har de tur att både köket och hallen är väldigt stora, så vi behöver inte ha dåligt samvete även om vi gärna hade haft alla rum förutom sovrummen tillgängliga för dem.

De blir som galningar när vi klivit upp och detsamma gäller när de får vara i vardagsrummet. Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är, utan de ska vända upp och ned på hela rummet trots att vi sagt åt dem och visat vad man får och inte får göra. Det känns som att det är någon form av trotsålder de kommit in i eller så är de allmänt hyperaktiva och har ingen som helst tanke på vad som är okej eller inte. Ska de vara i sov- eller vardagsrummet måste vi alltså hela tiden hålla koll på vad de gör så att de inte klöser på soffan (de fäller ut klorna när de springer i den), sitter i fönstret, är uppe på databordet eller tv-bänken, drar i duken på vardagsrumsbordet, tuggar på sladdar osv.

För ett tag sedan var de jätteduktiga vad gäller detta, men inte längre. Det har fallit tillbaka i gamla vanor. De vet dock vad nej betyder och säger man åt dem springer de därifrån. Grejen är dock att de är där lika snabbt igen, vilket i sig kanske är bra på ett sätt då det kan vara bra träning för framtida barn då jag vet av ren erfarenhet att de kan vara envisa. Det är dock skillnad på barn och kattungar, så det blir såklart jobbigt.

Jag får ta en helg där vi sitter i vardagsrummet en hel dag och jag inte gör någonting mer än att koncentrera mig på vad de gör så att de ser att jag har koll på dem. Det kommer att bli en äckligt tråkig dag, men vad ska man göra?

Förutom det här med katterna så är Dennis och jobbar även idag, vilket såklart är tråkigt både för honom och mig. Han är visserligen glad över att tjäna pengar, men han har inte haft en ledig dag den här veckan utan har haft praktik må-fre och jobb lö-sön. Jag förstår drivkraften, men att orka fysiskt vet jag inte om jag hade gjort. Man behöver vila.

Hur länge han kommer att vara på jobbet vet jag inte, men han tippade på att han är hemma ungefär samma tid som igår (han var då hemma kl.13:15). Det handlar inte om så många timmar, så jag klarar mig. Då Sims 3 krånglade igår så har jag bestämt mig för att strunta i spelandet idag och koncentrerar mig på att försöka få klart någon eller några av mina skoluppgifter. Först ut blir mitt träningsprogram.

När jag känner att jag är klar för dagen blir det att gå till Ica och köpa mer saffran. Jag känner att jag vill göra mer lussebullar. Det är inte många kvar nu. *blink blink* Jag funderar på om jag inte ska göra kringlor av degen istället för bullar, bara för att se hur det blir. Göra någonting annorlunda och mindre traditionellt. Jag vill bevara några traditioner från när man var liten, men även skapa nya.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?