Födelsedagspresent
Publicerat den

Om exakt 6 veckor fyller jag år och jag har nu börjat att fundera över vad jag ska önska mig. Tidigare har jag önskat mig små, ganska obetydliga saker som cd-skivor, träningsredskap osv. Saker som jag egentligen skulle klara mig utan. Jag vill därför önska mig någonting som har en mening. Någonting jag kan dra nytta av i många år.

Vad jag kommer att önska mig denna gång är pengar till en tatuering. Jag har nämnt det tidigare och nu är jag 100% säker på att jag vill och ska tatuera mig. Tatueringen jag vill göra kommer att vara till minne av Kim, men jag är osäker på om jag ska skriva hennes namn eller om jag ska ha en text som syftar till henne.

Tatueringen kommer att sitta antingen på skuldrorna eller i nacken. Jag har googlat efter bilder som visar på ett ungefär vart jag vill ha den, men jag är osäker över vad som är snyggast.

Typsnittet på denna är perfekt, men jag kan inte bestämma mig för om det är snyggast att placera den på skuldran eller i nacken.

Placeringen på denna
är densamma som på bilden, men det kan hända att jag ändrar typsnitt till någonting mer snirkligt och snyggt. Som t.ex. Bickham Script Pro.

Om jag väljer att tatuera mig i nacken
kommer det att stå Kim och det kommer inte att förekomma något hjärtat. Typsnittet kommer att ändras och även storleken på texten. Den kommer isåfall att vara större.

När det gäller denna
är det lite annorlunda jämfört med resterande bilder. Jag funderar på att skriva Kim lodrätt och det är anledningen till att jag valt denna bild, för att visa placeringen. Texten kommer att vara större och i ett annat typsnitt.

Vad tror Ni blir snyggast?




Pappa

Fördelen med tatueringen på 2:a bilden uppifrån är att man ganska lätt kan välja om man vill visa den eller dölja den. Sen tycker jag att det är snyggast när den är centrerad



URL:


Josefin

Tror du skulle ångra dig om ett par år om du gör namnet även om det betyder mycket för dig. Bättre att göra en betydande text istället (:



URL:


emma liikamaa

Jag tycker att du ska skriva en text som du relaterar till henne ist för namnet.. Det blir mer personligt då för du kommer antagligen välja en text med mycket känsla bakom den och du kommer ju alltid att veta att det är just om henne och då behövs inte namnet... Typsnitter tycker jag man ska välja lite beroende på vad det är för text. Men jag tyckte att 2an va enkel och fin, sånna typsnitt blir oftast snyggare om det ska vara en längre text... 3an tycker jag du inte ska ta om du ska ha namnet!!



URL:


Sara H

Jag håller med de andra mycket, en text som är menat till bebisen istället för namnet.

Jag tyckte den bilden som det stod Sara <3 på var fint :) Man kanske ska göra så på nästa tatuering ? (A) haha



URL: http://sarahagelberg.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?