Färga håret ?
Publicerat den

Eftersom jag inte minns när jag senast färgade håret så har jag ägnat lite tid åt att kolla igenom Bilddagboken och mina blogginlägg. När jag tänker efter så har jag för mig att jag var svarthårig när vi flyttade till lägenheten, vilket vi gjorde i slutet av juli. Det innebär att jag inte har färgat håret på 5 månader.

Då mitt hår ser gräsligt ut pga. all utväxt känns det som att det är mer lockande att färga det än att låta min naturliga hårfärg växa ut. Som det ser ut är den ganska tråkig och jag kommer nog inte att vilja behålla den ändå.

Nu har håret fått vila iaf ett tag och det kommer att se förjävligt ut om jag väntar tills den nuvarande färgen är borta, så det lutar åt att bleka det för att sedan färga rött och klippa mig. Jag har inte klippt mig sen i början av mars, så det är väl dags snart. Det får isåfall bli efter att jag är klar med all blekning och färgning.

Håret kommer att bli lite kortare då jag vill ha samma längd både fram och bak. Jag har beräknat via spegeln att det kommer att försvinna kanske 5-7cm som max då längdskillnaderna mellan nacken och framsidan inte är så stora (klippte page sist jag var hos frissan). Jag kan leva med att en del av håret försvinner med tanke på att jag sen kommer att fortsätta att spara.

Om jag bestämmer mig för att bli rödtott (lutar åt det nu), så kommer det att ske under jullovet då jag inte vill springa runt och se ut som en apelsin i huvudet bland folk.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?