En dag på stan
Publicerat den

Dagen har varit både bra och dålig. Så fort jag klev på bussen till stan gjorde jag bort mig genom att halka precis när bussen åkte iväg. Jag ramlade baklänges, men som tur var fanns det två stolar på varje sida om mig vilket gjorde att jag hann fälla ut armarna så att jag inte ramlade med rumpan i backen. Det gjorde ont i armarna och för att ingen skulle glo på mig satte jag mig på närmsta stol efter att ha ställt mig upp. Vid nästa hållplats stannade busschauffören, kom fram till mig och frågade om det gick bra. Snällt gjort, tycker jag.

Väl nere på stan mötte jag Dennis vid hans skola då han glömt sina idrottskläder. Jag gav honom dem och när han lagt de i sitt skåp gick vi en sväng på stan. Först ut blev skopunkten då jag efter det här med bussen kände att jag var tvungen att köpa ett par nya skor.

När vi  kom in i butiken frågade han hur skorna såg ut och efter att ha beskrivit dem hittade han dem på en gång. Jag såg de inte förrän han visade mig, så det var tur att han pekade på dem annars hade jag gått till en annan del av butiken. Skorna kostar i normala fall ca 400:- (om jag inte misstar mig), men det var rea på dessa och kostade alltså 199:-. Hade det inte varit nedsatt pris på dessa hade jag antagligen köpt ett par andra eller struntat i att köpa några alls.

Efter Skopunkten begav vi oss till Apoteket för att hämta ut kartongen med piller. Kvinnan som stod i kassan frågade mig om jag var medveten om att mitt leg hade gått ut och om jag inte funderat på att skaffa ett nytt. Detta är första gången sen det gick ut som någon har nämnt det. Hon lät väldigt besvärad över att det är 1 ½ år sedan det gick ut, så det känns som att det är dags att uppdatera det. Jag får se till att göra det i januari efter att jag fått min första utbetalning.

Dennis och jag sprang sedan runt på stan och kikade tills det var dags för oss att återgå till våra skolor för lektion. Vi gjorde inte så mycket under mentorstiden mer än att arbeta med eventuella uppgifter. Jag blev klar med uppgiften som ska vara inlämnad på onsdag, så nu kan jag fokusera på resterande uppgifter som ska vara klara v.51.

Efter skolan gick jag till Myrorna för att leta reda på den där gardinen som jag så gärna vill ha, men jag kunde tyvärr inte hitta den så det fick bli denna istället.
Nu var dessa visserligen väldigt långa på bredden, men vi får ordna det på något sätt. Man kanske helt enkelt får dra ut gardinstången lite extra. Har jag tur kanske jag kan få den där gardinen av mamma om jag ber snällt. Den ligger någonstans hemma hos dem. *blink blink*

Jag ser fram emot julafton nästa år då vi hinner samla på oss mer julpynt och nästa år tänker jag fan ha en vit julgran! Jag har så mycket idéer för hur julen i framtiden kommer att vara med pynt, julklappar osv. Det ska bli så roligt. :) Nu får vi helt enkelt ta det vi har och göra det bästa av det, men om jag fick välja så skulle jag ha en stor, fet, vit gran med mycket röda kulor och rött glitter på.

De där gardinerna jag pratade om, det motivet finns även på bl.a. dukar och tavlor så det är någonting som jag skulle vilja ha. Jag tycker om alla de där gamla dukarna/tavlorna/gardinerna från förr, eller hur man ska säga.



Mamma

Jag ska försöka pallra mig ner i källaren och se om jag hittar den :)



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?