Creative Club
Publicerat den

Tänk vad tråkigt ett lov kan vara. Jag börjar seriöst längta tillbaka till skolan då jag blir så fruktansvärt rastlös av att inte göra någonting. Det finns nada att göra i området där vi bor och att strosa i stan utan pengar är inget vidare. Då kan vi lika gärna sitta hemma.

För att inte dö av rastlöshet har jag idag pysslat med mitt scrapbookalbum. Jag har än så länge gjort tre stycken fulla sidor och ska precis fullborda nummer fyra så att jag kan gå vidare till nästa. Än så länge tycker jag att det ser bra ut och det tyckte även Dennis. Jag är amatör på detta och har aldrig haft fingerfärdighet när det gäller pyssel, så det ska bli spännande att se hur allting kommer att se ut när det är klart.

När jag sist bodde hos mina föräldrar var jag medlem i en scrapbookklubb som heter Creative Club. Som medlem får man hem ett paket med småkrafs var 4:e vecka för någonstans mellan 150-170:-. Helt klart värt det om man tycker att det är roligt. Jag kommer dock att avvakta innan jag ger mig in i medlemsskapet igen. Jag vill se att vi verkligen har råd. Eller ja, det har vi. Jag tycker dock att pengarna kan sparas till bättre saker.

Det har inte hänt så mycket mer idag. Ikväll tänkte jag se om det går någonting bra på tv. Förmodligen ingen film, utan det blir väl Simpsons, 2 ½ men och How I met your mother.

Imorgon är det nyårsafton och den kommer Dennis och jag att spendera i lägenheten. Han ville först bjuda hit någon, men alla är upptagna och vi har ingen möjlighet att åka någonstans. Det blir därför så att vi firar hemma genom att äta räkor, kräftor, kex och ost samt morötter och dip. Vi har även en skräckfilm vi kommer att titta på. Vad den heter vet jag inte då det är en ickekänd film.

Det hade varit kul om man kunde fira jul med mina föräldrar eller släkten, men vi är ju begränsade nu när vi har katterna. Vi kan inte åka bort hur som helst och till vem som helst.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?