Brödkorg
Publicerat den

När jag kom hem från skolan igår eftermiddag ramlade det ut ett stort brev när jag öppnade dörren. Jag trodde först att det var spishandduken jag väntar på, men så var det inte utan det var brödkorgen. Den är nämligen ihopfällbar, vilket jag tycker är en smidig finess då man kan vika ihop och lägga undan den om man tröttnar på den eller bara vill byta.

Jag är väldigt nöjd med köpet och korgen var extremt gullig. Mycket gulligare IRL än på bild, tycker jag. Nu väntar jag bara på allt annat jag budat hem. Förhoppningsvis hinner jag få det innan jul. Risken finns dock att jag måste köpa någonting annat åt min familj respektive Dennis familj då säljaren inte uppgav i annonsen att hon ville ha betalt via Paypal. Jag har mailat henne och frågat om kontouppgifter istället, men inte fått något svar. Skulle jag inte ha fått något svar innan måndag har jag hittat annat jag kan köpa. Dock inte från Tradera.

Dennis och jag är nu hos hans föräldrar. Vi kom hit igår runt kl.20 då det först var väldigt mycket trafik i Stockholm, men också för att vi stannade på vägen för att handla bl.a. kattsand och lite snacks inför kvällen. Det blev inte så mycket Idol för vår del, utan vi lyssnade endast på vinnarlåten innan vinnaren blivit utsedd och följde sedan därifrån.

Till tv:n blev det godis och chips - min och Dennis favorit, Cream Cheese. De fick sällskap av en flaska julmust. *mums* Vi tittade först på Idol, sedan Cirkus Möller följt av resten av Idol. Efter det minns jag inte riktigt vad vi tittade på, men vi var iaf uppe tills klockan var ca 23:30.

Natten har varit jobbig då sängen är för liten för vår smak. Jag får alltid ont i axeln när vi sover i en 90x200cm säng. Sedan var det sånt liv på katterna. De skulle hela tiden ligga bredvid oss i sängen, vilket jag inte har någonting emot, men det var jobbigt för Dennis då de skulle slicka honom i ansiktet och kittlade honom med morrhåren. Jag var mest rädd för att jag skulle mosa dem. Sedan sprang de runt på bord och stolar, vilket vi har lärt dem att de inte får. Datastolen var okej, men den lät så förbannat. Jag skällde dock ingenting på de inatt, vilket var skönt att få slippa. Det enda jag gjorde var att sätta ner de på golvet när Dennis visade att han ville ha bort dem.

Katterna har annars sovit ganska mycket, men vid ett flertal tillfällen har de fått träffa familjens hund samt katter. Till en början har det varit väldigt läskigt, men med tiden har det varit intressant och Engla har nu vant sig med Drutten - familjens norska skogskatthane. Hunden är dock lite osäkert över än då han är så pass stor, men i det långa loppet tycker jag att det har gått bra.

För tillfället sitter Dennis och jag på Marcus gamla rum då vi väntar på att få åka till julbordet på hotellet. Vi ska vara där kl.18, så vi åker om lite mindre än 1h. Vi får se hur det går. Det har varit väldigt stormigt här i huset, så jag är inte så sugen på att åka om jag ska vara ärlig. Jag håller dock tummarna för att stämningen blir bättre när vi har kommit tillbaka, men jag hoppas inte på för mycket.

Btw, vad tycker Ni om årets Idolvinnare? Var det rätt person som vann?
Mina favoriter var Geir och Andreas, men eftersom Geir redan har varit artist tycker jag att Andreas skulle ha vunnit. Jag får väl vara nöjd över att min favorit vann förra året. Man kan inte få som man vill hela tiden.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?