Studieplan
Publicerat den

Tidigare idag gick jag igenom programmets poängplan och upptäckte att jag ligger 350p efter resten av klassen då de ej läst samma kurser som jag. Jag mailade därför till SYV och frågade om vi kunde göra en individuell studieplan för mig. Helst så snart som möjligt så att jag inte behöver oroa mig för mina studier.



De kurser som jag har missat är:

- Medicinsk grundkurs, 100p
- Idrott och hälsa A, 50p (läste halva i Falun)
- Valbara kurser, 50p
- Individuellt val 150p

Jag har föreslagit en lösning vad gäller det individuella valet och jag frågade om det var möjligt: att vi gör så att vi i slutbetyget sätter in den grenspecifika träningen som jag läste i Falun. Det är samma poäng som det individuella valet ska vara på och det handlar båda om att jag ska/har utövat min idrott.

I min studieplan står det att jag redan har läst näringslära, men det har jag inte utan jag läste en kurs som heter Kost och träning när jag gick i Falun. De har alltså redan genomfört mitt förslag fast i en annan kurs. Det borde alltså inte vara några problem.

Sedan funderade jag på hur jag ska ta igen den medicinska grundkursen, idrotten och valbara kurser. I åk.3 ska klassen läsa estetisk verksamhet, men eftersom jag redan har läst och fått betyg i det kanske jag under den tiden kan läsa klart idrott och hälsa A med åk.1. Resten går nog att lösa på något sätt. Jag ska iaf välja naturkunskap B som valbar kurs eftersom jag måste ha läst kursen för att få läsa vidare sen. Vilken tur jag har att jag också har läst halva av den kursen.

Jag tror att detta inte kommer att vara några problem, men jag vill bara att det ska bli klart snart så att jag kan njuta av skoltiden och inte vara orolig över hur allting ska gå ihop. Folk vet ju hur jag är: oroar mig för allt och inget.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?