Shopaholic
Publicerat den

De senaste dagarna har det inte hänt sådär jättemycket. Jag har varit i skolan alla dagar förutom fredag då jag endast var på möte med SYV. Egentligen skulle jag ha varit med på en "lekdag" med hälsoettan, men eftersom de redan hade börjat och skulle vara klara strax efter att mitt möte slutat så kändes det onödigt att gå dit och störa friden. Jag hade dessutom världens huvudvärk att jag övervägde att ställa in mötet med SYV och stanna hemma, men jag var ändå tvungen att gå ner på stan för att köpa Ipren och valde att gå på mötet för att få det överstökat.

Anledningen till att jag hade möte med SYV var för att gå igenom min studieplan. Vi kom överens om hur vi ska lösa allting och det kommer att se ut såhär:

- För att jag ska slippa läsa 50% av idrott och hälsa A i åk.3 kommer jag att få läsa både A och B-kurserna samtidigt. När jag har idrott och hälsa B på schemat kommer jag även att bli betygsatt i idrott och hälsa A.

- Den grenspecifika träningen som jag läste i Falun kommer att döpas om till specialidrott A, men eftersom specialidrott A är en kurs på 200p och grenspecifik träning en kurs på 150p kommer jag att få kompletera några områden för att sedan få betyg.

- Jag valde några av de valbara kurserna. Matte B och Engelska B i åk.2 och Naturkunskap B och specialidrott C i åk.3 (jag läser specialidrott B nu).

Jag tror inte att det var så mycket mer vad gäller skolan och studieplanen. Så länge jag får läsa så mycket idrott som möjligt och kommer upp i 2500p som slutbetyget ska vara på så är jag nöjd.

Förutom skolan så har det blivit mycket shopping. Dennis och jag var på stan i onsdags då jag på vägen till skolan såg att det var superrea på NewYorker. Eftersom jag är i ett stort behov av kläder kom vi överens om att jag skulle få köpa mig ett par plagg. Det blev 2st linnen och en bolero. Dennis blev också sugen på att köpa lite kläder, så han köpte sig 2st t-shirts.

Då jag även var i ett stort behov av skor (ännu större behov än kläderna) gick vi till skopunkten för att se om det fanns några billiga skor där. Vi gick runt en stund och det slutade med att jag köpte mig ett par svarta converse för 199:-. Jag brukar i normala fall inte använda såna skor då jag föredrar att gå i klackar. Jag valde dock att köpa de då de var billiga och för att de var dugliga för hösten.

När vi kom hem kände jag mig mer sugen på att köpa kläder och jag har de senaste dagarna budat hem lite kläder på Tradera: en vinterjacka, en bolero och två toppar. Allting kostade sammanlagt 215:- och då är frakten inräknad. Eftersom det nu är helg kommer jag inte att få plaggen förrän nästa vecka, vilket jag ser fram emot. Jag bara älskar känslan av nyköpta kläder!

Förutom att buda som en galning på Tradera var Dennis och jag på marknaden ute vid Rocklunda (där jag tidigare tränade med vib). Det var länge sedan jag var på en marknad samtidigt som jag faktiskt haft råd att köpa någonting, så det var roligt. Jag tog med mig 500:-, men Dennis hittade ingenting han ville ha så det slutade med att jag köpte upp alla pengar istället. Det var dock från mitt studiemedel, så det kanske inte gjorde så mycket. Det blev iaf 3st klänningar varav en är stickad och kan användas till byxor på t.ex. vintern. Jag gav 420:- totalt för dessa.

Jag känner mig som rena shopaholic, men nu efter att ha köpt 10st plagg och ett par skor känner jag att det räcker. Det ska bli spännande att få hem alla kläder från Tradera för att sedan kunna använda dem :) Får se vad som passar bäst. Håller liksom fortfarande på att prova vad som är jag inom klädväg.

Ja, det händer väl inte så mycket annat. Det kan hända lite saker inom innebandyn inom kort, men mer om det kommer senare när jag vet säkert.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?