Sambo och internet
Publicerat den

Eftersom vi har internet fr.o.m idag tänkte jag att jag skulle börja skriva lite här igen med tanke på att det varit ganska tomt ett tag. Trots det är det några som har varit inne och kikat lite då och då, vilket piggar upp :)

Anledningen till att det har varit tomt här i snart en vecka beror på att Dennis och jag flyttade i onsdags. Det var först tänkt att vi skulle flytta i tisdags, men det blev framflyttat en dag pga. att han inte hade packat klart allting. Det gjorde dock ingenting för oss, med tanke på att vi redan varit ifrån varandra i 2 veckor. En dag till kunde vi stå ut med.

Flytten gick väldigt bra. Min familj lämnade Smedjebacken kl.12:15 och var framme i Västerås ca 13:45. Pappa glömde svänga av vid rätt infart, men trots det hann vi till lägenheten innan Dennis och hans familj. Jag kände att det var lika bra att börja lägga upp allting i lägenheten, så Elias och jag gick upp för att lämna kaninerna. När vi sedan gick ner för att börja hämta allt annat stod Dennis i dörröppningen. Gud, vad skönt det var att se honom igen! :)♥

Vi kramades en liten stund för att sedan bära upp allting. Vi var totalt 7st personer som hjälptes åt, så det gick väldigt snabbt att få upp allting i lägenheten. Det enda som behövde göras innan vi kunde åka till Ikea var att sätta ihop stommen till sängen. Madrasserna köpte vi senare under dagen eftersom vi inte hade några.

Som ovan nämnt åkte vi sedan till Ikea, vilket var väldigt roligt om jag ska vara ärlig. Vi köpte ganska mycket husgeråd till köket, men också madrasser till sängen och 2st små pallar att ha som soffbord tills vi har råd att köpa det vi egentligen ville ha. Eftersom vi inte hade råd att köpa allt vi behövde är det bestämt att vi ska göra det i slutet på augusti eller i början på september. Det beror helt på vilken dag jag får min första utbetalning från CSN.

När vi var klara på Ikea följde Dennis och jag med mamma och Elias till Ica Maxi för att handla mat. Mamma hade ganska bråttom att komma därifrån då hon hade ont i kroppen, så vi fick handla lite till (själva) i torsdags. Vi har en butik 5min härifrån, så är det någonting man känner att man behöver är det bara att springa iväg till Ica.

Vi gjorde faktiskt inte sådär jättemycket mer. Dennis familj åkte till Media Markt för att köpa en micro då den vi tänkt köpa på Elgiganten var slut. Nu såhär i efterhand är jag glad att den inte fanns då den från Media Markt var så grymt mycket snyggare till exakt samma pris. Den är lite knasig bara. Man måste först vrida upp den på 3min och SEN ska man ställa in hur lång tid man ska värma maten. Annars fungerar den jättebra.

När alla hade åkt började vi att packa upp alla kartonger, men vi blev inte klara och valde därför att låta resten stå tills dagen efter. Det handlade inte om så mycket och det viktigaste var redan uppackat.

Första natten var ingen höjdare då det drog in ett åskoväder. Det mullrade inte sådär jättemycket, men det blixtrade i princip hela natten. Jag såg endast 2st vanliga blixtrar, annars var alla dubbla eller trippla (att det slog ner två eller tre gånger på samma ställe med några hundradels sekunder). Det är även väldigt irriterande när det regnar då det riktigt slår mot fönsterbrädan. De andra nätterna gick bättre vädervis, men vi har ändå haft grymma problem med sömnen pga. att det är så förbannat ljust. Vi har vaknat runt kl.05 varje morgon. Det jobbiga är att vi inte har någon gardinstång i sovrummet och det går heller inte att hänga upp någon filt för fönstret eftersom vi inte har någonting att hänga upp den med. Som tur är börjar vi inte skolan förrän om 2-3 veckor, så vi har tid på oss att lösa det här med sömnen.

Under tiden som vi har bott här har vi inte gjort sådär jättemycket. Vi har laddat ner Sims3 till datorn, vilket jag tyckte var ganska roligt. Jag tycker dock att Sims2 är mycket bättre, men jag gråter inte över att vi inte har det. Björn har lovat att skicka hit mina spel, men jag tror inte att han gör det.

Vi har även varit och undersökt staden lite grann och senast var igår. Det verkar vara ganska lätt att hitta till allting, så det ska inte vara några problem att hitta. Det enda jag är rädd för att jag kommer att ha svårt att hitta till är sporthallen. Jag ska nämligen provträna med Västerås IBF's damer i division 1 idag. Träningen börjar kl.19, men jag skulle vara där kl.18:15. För att hinna dit i tid kommer Dennis och jag att gå runt kl.17 eftersom det faktiskt tar en stund att gå dit. Hur det gick på träningen kommer jag att blogga om antingen ikväll eller imorgon.

För att inte trötta ut alla som läser tänkte jag att jag skulle avsluta här och kommer jag på någonting mer så tar jag det sen :)


Dennis ♥





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?