Innebandyträning
Publicerat den

Dennis och jag tog oss en promenad till Kvarnvreten i torsdags för att hämta ut den tredje nyckeln och på vägen dit ringde (trodde jag) Västerås IBF's tränare till mig, men Dennis fick igår ett sms och det visade sig då att det i själva verket var Köping IBF's tränare. Jag hade alltså inte lyssnat ordentligt när han presenterade sig och jag missuppfattade därmed allting.

Jag pratade lite grann med Kjell (Köpings tränare) och sa att jag inte kunde komma på träningen igår pga. att jag ej har några pengar till resan. Han berättade då att klubben står för resorna. Jag var dock tvungen att betala resan dit igår, vilket jag inte kunde. Jag sa därför att jag skulle se om jag kunde komma imorgon istället.

Senare på dagen ringde telefonen och denna gång var det Västerås tränare Joakim. Vi kom överens om att jag ska vara med på deras träning på torsdag kl.19:15. Hallen ligger inte alls långt härifrån, så Dennis och jag kommer att gå dit strax innan kl.18:30.

Det ska bli spännande att få träna i division 1. Jag har tränat i ett division 2-lag som tagit sig till division 1, men när de gjorde det så flyttade jag. Jag har ingen aning om vilken klass det är på Västmanlands innebandylag, så det ska bli spännande att se. Jag hoppas verkligen på att jag kommer att få spela.

Vilket lag som lockar mest just nu kan jag nog inte svara på. Köping lockar eftersom de betalar resorna, har 2st lag (division 1 och division 3) och de har endast 2st målvakter. Västerås lockar pga. att det är nära och för att det finns ett elitserielag här. De har dock 3st målvakter som det är nu (enligt hemsidan), så chansen att få spela är nog ganska liten. Jag tror att deras målvakter är väldigt duktiga med tanke på att de vann serien säsongen som var.

Jag får försöka att tro på mig själv, så får vi se vad som händer. Jag tänkte iaf att jag skulle provträna med båda lagen innan jag bestämmer mig för vart jag vill spela.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?