Wenströmska
Publicerat den

Som jag tidigare har skrivit mailade jag igår till två skolor i Västerås och en i Örebro. Imorse när jag loggade in på mailen fick jag till min förvåning se att jag redan fått svar från två. Den i Örebro hade endast fotbollsinrikting på idrottsprogrammet, så om jag ville gå där fick jag gå SP-inriktat med idrott vilket jag inte vill.

En skola i Västerås sa att jag var välkommen att börja där i höst bara Smedjebackens kommun är villiga att betala för mig. Jag får hoppa upp i åk.2 direkt eftersom jag redan gått ett år på ett idrottsprogram. Det enda jag oroar mig för är kurserna som övriga i klassen läste i åk.1 som jag måste läsa in: Idrott och hälsa A, människa, idrott och samhälle och natur- och friluftsliv A. Jag har frågat skolans SYV hur vi ska göra med dessa kurser eftersom jag inte vill att det blir för stressigt för mig på en gång. Jag får visserligen en lucka i trean eftersom jag redan läst Estetisk verksamhet, men inte resten av klassen. Jag skulle därför t.ex. kunna läsa idrott och hälsa A då.

Jag lovade mig själv imorse att om jag fått svar från någon av skolorna i Västerås så skulle jag tacka ja, så om jag bara får kommunen att betala för utbildningen så flyttar jag med Dennis till Västerås i höst :)

Det jag behöver göra nu är att skicka in papper och försöka få kommunen att betala detta. SYV på Wenströmska sa att avslaget jag fick igår från Falun borde vara en anledning till att de ska betala för detta program istället, så jag ska göra ett försök.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?