Kärlek är bra underbart! ♥
Publicerat den

För Er som tycker att det är kul att läsa min blogg kan jag meddela att jag nu kommer att återgå till skrivandet igen efter att ha haft ett litet uppehåll pga. att Dennis har varit här. Som många kanske förstår så vill jag lägga min fokus på honom och har därför valt att inte skriva. Jag gör det därför nu istället.

Dagarna som Dennis har varit här har varit underbara. Vi har inte gjort sådär jättemycket, men det spelar ingen roll för mig då det är sällskapet som har betydelse. Det är alltid lika mysigt att vara med honom oavsett vad vi gör.

De första dagarna kollade vi mest på film och gottade oss med lite chips och godis. Första filmen vi såg var Bröllopsfotografen och ska jag vara ärlig så var den en riktig besvikelse. Svenskar ska inte göra komedier, om jag säger så.

Andra filmen vi såg var Funny People med Adam Sandler. Den var däremot bra, vilket de flesta filmer med honom brukar vara. Jag funderar faktiskt på om jag inte ska köpa den då jag kan behöva lite fler filmer i min "samling". Dennis och jag kollade igenom mina filmer för några dagar sedan och jag insåg att alla filmer förutom EN var komedier. Kan inte säga annat än att jag ÄLSKAR att kolla på komedier. Ett skratt då och då skadar liksom inte. Sen är jag en sån som ogillar filmer som inte är verklighetstrogna.

I fredags var vi till Ludvika och kollade in Gallerian. Man har ju hört att de har byggt om och jag tänkte att vi skulle kolla in den, men jag blev lite chockad när vi gick in där. Jag trodde att det skulle vara mycket större än det faktiskt var, så jag blev lite besviken. Man får dock ha lite överseende eftersom det är nybyggt. Det kommer väl fler butiker sen antar jag.

Efter Gallerian gick vi till Eastwood och kollade lite. Dennis och jag ska nämligen pierca oss där i Maj och jag tänkte att det kunde vara bra om han fick se studion först. Han var även tvungen att hämta en blankett. Varje gång man piercar sig måste man nämligen fylla i en blankett och eftersom han inte är myndig måste hans föräldrar skriva på. Nu bor han ju 23 mil härifrån och det blir då svårt för hans föräldrar att följa med och Mona (piercaren) gick då med på att skicka med Dennis en lapp som han kunde ta hem, ge till sina föräldrar för en underskrift och ta med den när han ska pierca sig. Piece a cake! Jag är ju myndig så jag får skriva på mitt papper själv. Det blir första gången som jag piercar mig efter att ha fyllt 18 år, så det ska bli spännande.

När vi kom hem från stan blekte jag håret. Jag trodde att det skulle bli ljusare och jämnare än vad det blev, men det får duga för tillfället. Det har iaf blivit bättre och bättre för varje gång jag har blekt, så jag får se det från den ljusa sidan *haha, fyndigt!*. När denna färg har börjat att växa ut och det har blivit så gräsligt att jag måste färga om tänkte jag färga rött igen. Då kanske jag får den där skrikiga färgen jag alltid velat ha eftersom jag nu är ljus. Det blir nog att färga rött i slutet på Maj. Jag kommer då att vara rödtott med piercing i läppen igen! :D

I lördags hade vi inte så mycket att göra så vi bestämde oss för att baka. Vi valde mellan muffins eller chokladbollar och det blev då chokladbollar. Dennis roade sig med att ta lite foton på mig eftersom han inte gjorde mig sällskap att "gegga" i degen. Bollarna blev som vanligt jättegoda och Dennis tyckte att jag kunde göra en sats till honom när han fyller år. *Hihi*

Utöver det har vi väl inte gjort sådär jättemycket mer. Vi har vid två tillfällen varit ute och promenerat lite grann. Första gången stötte vi på en katt som inte ville sluta gosa och andra gången hittade vi en sko hängandes i ett träd. Hur den hamnade där har jag ingen aning om xD

Vi har även gått igenom pappas gamla Playstation 1-spel + demos. Jag hittade jättemånga spel på demosarna som jag tänkte att jag skulle köpa. Det får jag dock ta någon gång när jag har råd eftersom jag har viktigare saker som jag måste köpa med tanke på att jag flyttar i höst. Jag har t.ex. hittat två lägenheter som jag är intresserad av, men om jag lämnar intresse och får någon av dem så har jag inte råd att köpa några möbler (inte nya iaf). Jag håller därför kvar vid min plan om att pendla i någon månad och skaffa lägenhet sen.

Jag har pratat lite grann med mamma och som det låter nu får jag åka ner till Dennis i slutet på månaden. Jag längtar redan nu då jag älskar att vara med honom ♥ Får se hur länge jag stannar nästa gång. Förhoppningsvis lika länge som sist, men det är helt upp till hans familj. Jag vill inte vara till besvär för någon.

Dennis ♥





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?