Skolstart
Publicerat den


När jag loggade in på mailen idag såg jag att jag fått ett mail av SYV på John Bauer. Hon berättade att hon har pratat med läraren i Psykologi och det är inga problem för mig att hoppa på kursen nu. Jag börjar redan på måndag och kommer att gå i skolan på måndagar och onsdagar kl.9-12. Det jag inte läser i skolan får jag ta igen på egen hand. Jag hoppas att jag kommer att klara av det på så kort tid (6 veckor), annars kanske jag kan förhandla med läraren om att läsa lite under sommaren.

Det känns lite pissigt att behöva vara i skolan två dagar i veckan eftersom jag de dagarna måste gå upp kl.05 då tåget går strax efter kl.06. Hellre det än att jag ska behöva göra det varje dag.

Det är tänkt att Dennis och jag ska åka hem till mig imorgon då vi ska ta sällskap till skolan. Han ska visserligen bara träffa rektorn och jag ska ha lektion. Om han är med mig på lektionen har vi inte bestämt eftersom han i skrivandets stund är i skolan och inte vet om att jag ska börja på måndag. Tänkte berätta det när han kommit hem.

Oavsett om han följer med mig imorgon eller inte så blir det smidigast att åka hemifrån mig eftersom han då besparar sig själv några timmar. Hade han åkt hemifrån sig skulle han klivit på tåget kl.04:57 och han hade då varit framme bara 8min innan mig. Det känns därför bättre om vi båda åker hemifrån mig istället eftersom vi ändå ska till samma ställe. Sen är det ju första gången vi besöker skolan. Det kan då kännas bäst att ha sällskap. Det var som jag sa till Sara:"Hellre att han är med mig och vi virrar bort oss tillsammans än att jag gör det själv".





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?