Inte som jag tänkt mig
Publicerat den

Idag när jag gick ut för att hämta posten fick jag se att jag fått ett brev från Falu kommun. Eftersom jag sen tidigare visste att jag inte skulle få något preliminärbesked blev jag nyfiken på vad det kunde vara. När jag öppnade brevet blev jag jättebesviken och efter ett tag var jag tvungen att sätta mig ner. Det slutade med att jag började att gråta floder. I brevet stod det:

"Vi har fått Din ansökan till Idrottsprogrammet, innebandy. Tyvärr har vi fullt inför höstterminen 2010 årskurs två och kan därför inte bereda Dig plats. Vi råder dig att kontakta Gymnasieskolan eller Komvux på hemorten för att undersöka möjligheten till studier. "

Efter att ha gråtit i en timme lugnade jag ner mig. Jag kände att jag var tvungen att försöka hitta en annan skola, så jag gick in på gymnasieguiden och kikade lite. Jag hittade John Bauer gymnasiet i Västerås och Örebro. De hade samma program på båda skolorna, så jag hörde av mig till rektorn i Västerås och studievägledarna i Örebro och berättade att jag är intresserad av att gå hälsa- och idrottsprogrammet. Jag förklarade även min situation om att jag har blivit nekad komvuxstudier och att jag inte "får plats" på mitt gamla program och måste därför hitta ett nytt.

Jag har läst lite grann om programmet på deras hemsida och det verkar jätteroligt. Jag har även läst de flesta utav ämnena i åk.1, så om jag skulle få börja på någon av skolorna blir det ganska slappt första året. Jag håller nu tummarna för att någon ska höra av sig och att jag ska få gå på någon av skolorna. Helst i Västerås eftersom det då blir lätt för mig och Dennis att träffas, men också för att det är nära till mina föräldrar.

Det känns tungt att inte få gå i Falun eftersom jag längtat tillbaka i lite över 2 år. Sara var förbi en sväng idag och hon sa att hon aldrig har sett mig gråta såhär mycket, så då vet hon hur hårt jag tog på det här. Jag ska dock försöka att inte tänka så mycket på det och försöka se till att jag får gå på en annan skola istället. Gymnasiet måste jag nämligen ha klart!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?