Inkomstkälla
Publicerat den

För den som inte riktigt har förstått det här med hur Dennis och jag kommer att försörja oss så är det såhär: När man studerar på annan ort kan man få inackorderingstillägg. Det kan liknas som reseersättning eller bidrag till boende. Detta tillägg kan man få tills det år man fyller 20 år, sen har man inte längre rätt att få det. Eftersom jag fyllt 20 år måste jag istället ta studielån. Dennis och jag kommer alltså att försörja oss på hans studiebidrag + inackorderingstillägg och mitt studiebidrag (som är högre än hans) + studielån. Vi kommer därför inte ha några som helst problem att försörja oss. Vi har även kommit överens om att vi båda ska försöka skaffa jobb tills vi börjar åk.3.

Sen det här till boendet: Vi har tittat på mindre lägenheter som kostar strax över 3000kr/mån, så vi får se hur det blir. Det är ganska snålt om lägenheter i Västerås, så man får helt enkelt anmäla på det som finns. När vi började söka fanns det bara stora lägenheter som kostade kring 4500kr/mån, men nu har det börjat att komma ut billigare varianter. Har t.ex. hittat lägenheter mellan 47-60kvm under 4000kr. Det är inte så att vi måste ha en stor lägenhet, men vi vill iaf ha en 2:a. Sen hur stor den är spelar egentligen inte sådär jättestor roll.



Jenny

Kom ihåg att när du har studielån så får du inte tjäna mer än 13000 kr när du extra jobbar eller liknande. För då tar dom av dig studielånet.



URL: http://jempa89.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?