Reparation
Publicerat den

Denna vecka har varit händelserik. Det har hänt mycket bra, men också några dåliga saker. Just nu håller jag mig till det som är bra. Vi har bott i vår lägenhet i 3 månader och NU sätts en brandvarnare upp. Vår vaktmästare Thomas var här och satte upp den och bytte handtag till balkongdörren eftersom det vi hade höll på att ramla av. Han frågade när det var dags för oss att flytta till en större lägenhet. Den nedanför blir tydligen ledig snart. Det är en 4:a på 120kvm. Vi sa att vi inte har något behov av en större lägenhet eftersom vi inte har några barn. Hans svar blev:"Det kan vi lätt ordna". Han skulle bara veta. Vi har försökt i ½ år nu och det är allt annat än lätt. När jag väl blivit gravid så ska vi titta efter en större lägenhet, men som det ser ut just nu så är det inte aktuellt än på ett tag.

Sen har en målare varit här och spacklat igen sprickor som fanns i vardagsrummet. De uppstod dagen innan vi flyttade in som tur var. Han skulle komma igen på måndag och slipa respektive måla.

Sen har jag fått en kompis från Norrland. Therese heter hon och är -89:a. Vi har pratat ett litet tag och hon ska flytta hit till Nybro med sin pojkvän. De bor just nu i Lenhovda, 5 mil härifrån. De ska titta på en lägenhet på gatan brevid oss, vilket ska bli jätteroligt. Jag hoppas att de får den. Jag kan behöva lite kompisar som läget är just nu. De planerar också barn, vilket är toppen. Jag hoppas att vi blir gravida ungefär samtidigt. Då har man någonting gemensamt och då blir den andra inte uttråkad när man bara babblar på om sin graviditet. Jag vet ju hur jag var när jag var gravid sist. I början pratade man inte om någonting annat. Jag tror att en vän kan göra mig gott nu. Jag har ju Sara och Caroline, men vi träffas ju aldrig. Jag kan behöva en kompis som jag kan gå till om jag behöver det. Någon att hitta på någonting med om dagarna osv. Det ska iaf bli jätteroligt.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?