Innebandyträning
Publicerat den

Idag hade jag min första innebandyträning på 2 ½ år. Det gick ganska bra om man tänker på att jag inte har tränat på så pass länge, men för att vara jag så gick det riktigt dåligt. Jag vet att jag kan prestera mycket bättre, men jag får ta hänsyn till att jag tränar med ett nytt lag och att jag just nu inte vet vilket tempo jag ska träna i. Jag tog i alldeles för mycket i början av träningen och hade knappt någon energi kvar sen. Jag tog i för mycket och drack för mycket vatten vilket resulterade i att jag blev illamående och väldigt trött tidigt. På slutet släppte jag in många, som jag kallar, fjuttbollar. Jag gjorde bra räddningar först, men jag hade oturen att de skulle studsa in. Jag får alltså träna in att ha lite mer koll på vad bollen studsar efter en räddning. Som sagt, det var första träningen så jag ska inte kritisera mig för mycket.

Nu vet jag iaf att jag ska ta det lite lugnare nästa gång och inte stressa. Det är klart att jag vill träna och spela lika bra som jag gjorde innan uppehållet, men det kommer med tiden. Jag får ha lite tålamod bara så kommer det. Jag måste bara få träna upp allting eftersom kroppen är ganska ovan just nu.

Knäna kändes okej. Jag kände av dem när mina underbyxor (långkallingar/tights) blev svettiga. Knäskydden gled även ner, vilket gjorde att jag inte kunde koncentrera mig ordentligt. Jag får alltså köpa nya underbyxor och nya knäskydd. Jag har haft dessa i flera år och det är dags att jag köper nya. Det är mycket som jag måste ha nytt. I princip allt.

Jag hade kul iaf och hoppas att det ska gå bra på onsdag. Jag får försöka att ta det lite mer lugnt, så ska det nog gå bättre än idag.



Carro

Gå in på min blogg och gissa om jag får en pojke eller flicka? :)



URL: http://norbergcaroline.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?