Våldtäckt vs. misshandel
Publicerat den


Idag när Björn och jag tittade på Smålandsnytt pratade de om en rättegång. En 51-årig man i Kalmar hade dömts till 4 års fängelse för våldtäckt på en kvinna. Våldtäckten ägde rum i september. Jag fick då en chock! Då är en våldtäckt alltså mer allvarligt än misshandel (eller så går det snabbare i storstäder). Jag blev både våldtagen (tvingad till sex och gick jag inte med på det eller gjorde motstånd fick jag stryk. Det hände inte ofta, men det förekom) och misshandlad, men inte har det blivit någon rättegång än. Det är 10 månader sedan jag anmälde honom och då var han på förhör för bara någon vecka sedan. Jag förstår inte varför det tar sån tid. Ska man behöva bli ihjälslagen för att det ska hända någonting hos polisen?

Jag vill bara kunna lägga allting bakom mig. Därför är det jättejobbigt när det inte händer någonting. När jag anmälde honom sa de att kvinnomisshandel är allvarligt, speciellt om kvinnan inte var myndig när misshandeln började. Jag var 17 år när allting började, men inte har det gjort någon skillnad. Det tar lika lång tid för det. Jag börjar nästan bli rädd att de kommer att lägga ner utredningen. Skulle de göra det vet jag inte vad jag gör. Då kommer jag att gå under.

Det är jättejobbigt att bara gå och vänta. Man vet liksom inte vad som händer eftersom man inte blir ett dugg uppdaterad. T.o.m min mamma vet mer om utredningen än vad jag gör och då är det illa. Jag tycker att polisen i Ludvika har gjort ett dåligt jobb såhär långt. Det tog TRE MÅNADER från det att jag anmälde honom till att jag fick komma på förhör. Det tog alltså 9 månader för dem att kalla in honom på förhör.

Ska det gå i den här takten kommer det inte att bli någon rättegång förrän i på sin höjd slutet av 2010. Så lång tid ska det inte behöva ta. Då kan mitt fall inte vara så allvarligt som de påstod att det var. Visst, jag kan väl förstå att de har mycket att göra om de har över 30st fall att ta hand om på en gång, men då ser man till att man har tillräckligt med personal till det.

Man blir fan tokig när man går ovetandes om detta.



...

Du, våldtagen?!



URL:


Carro med bebis i magen ♥

Du får ringa och höra med dom då hur de går...



URL: http://norbergcaroline.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?