Träna
Publicerat den

Nu har jag bestämt mig för att jag ska börja träna på gym. När jag har fått mitt första studiebidrag från komvux tänkte jag att jag skulle köpa ett årskort på Nautilus så att jag kan träna bort kilona som jag har lagt på mig den senaste tiden. Många kan tycka att jag som har ett BMI på 23,1 har en bra vikt, men jag ser ut att ha ett högre BMI än vad jag egentligen har. Dessutom trivs jag inte i den vikt jag har nu, men jag tänker inte träna bort hela mig som vissa tror att jag tänker göra. Jag tänker gå ner ca 10kg, sen är det stopp. Jag kommer såklart att äta bra och regelbundet. Ungefär som jag gjorde i Falun. Jag tänker inte göra som mamma: träna flera gånger i veckan och äta så pass dåligt att man svimmar. Bara för att man vill gå ner i vikt. Det kan ni ju glömma.

Jag hade tänkt att jag skulle träna varje gång Björn har aktiviteter i sporthallen. Han är där i princip varje dag och istället för att sitta vid datorn och jäsa tänkte jag gå till Nautilus. Jag kommer alltså att vara där på vardagar, men vila på helger. Jag kommer såklart inte att vara på gymmet varje gång, utan jag kommer att variera mellan gymmet och badet. Jag tänkte även variera mellan de olika muskelgrupperna. Jag vet att man helst ska träna hela kroppen och inte bara en del, men ibland kan det vara svårt att ta just HEEELA kroppen. Därför tänkte jag ta t.ex. underkroppen varannan dag och överkroppen varannan dag. Vi får se hur jag gör. Det är ett tag kvar.

Många säger att jag troligtvis kommer att tröttna om jag tränar 7 gånger i veckan, men jag vet att det kommer att bli tvärtom. När jag gick i Falun tränade jag 6-10 ggr/vecka och jag tyckte att det var för lite. Jag mår bra när jag tränar och därför vill jag träna så ofta som möjligt. Det är jätteroligt att träna och jag har riktigt längtat efter att få göra saker jag tycker om. Nu har jag börjat med innebandyn och tänkte därför fylla på med gym + bad.

När jag tränar kan jag släppa allt jobbigt som varit, men jag tränar inte bara för att det ger tröst utan för att jag mår bra både fysiskt och psykiskt. Dessutom är det roligt.



Sara

Tack gumman



URL: http://thesweetyangel.blogg.se/


Fanny

Där vi hade idrott i 1an, minns du? haha :) på nautilus



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?