Match mot SSG IF
Publicerat den

Idag var det dags för ännu en innebandymatch. Den här gången var det borta mot Stenåsa-Sandby-Gårdby IF (SSG IF). Eftersom de leder serien trodde vi att det skulle bli en tuff och jobbig match, vilket det blev. Jag tycker dock att det gick bättre än förväntat.

Jag visste sedan i onsdags att jag skulle stå och försökte därför att vara på så bra humör som möjligt. Jag lovade Kinnander att jag inte skulle säga det till någon, vilket jag inte gjorde (förrän nu, men matchen är ju redan spelad). Jag var lite trött, men det påverkade inte matchen speciellt mycket. Det gick ganska bra för mig, men jag hade dock lite otur med första målet. Jag var på bollen med axeln, men tyvärr lyckades den studsa in i mål. De andra målen var miss från både mig och backarna. Vi hann inte riktigt med.

Matchen var väldigt spännande eftersom det var väldigt jämnt. Efter första perioden stod det 2-1 till SSG. Efter andra perioden stod det 2-3 till oss och matchen slutade 3-4. Vi vann alltså med ett mål. Alla var väldigt glada över segern och det var sedan skönt att få åka hem.

Jag tycker att vi alla gjorde ett bra jobb som lyckades slå detta lag. De var väldigt duktiga, men jag märkte redan i andra perioden att de började bli trötta. Vi tog det lugnt och försökte att trötta ut de ännu mer, vilket vi lyckades med till viss del.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?