Inledning
Publicerat den


Eftersom jag slarvat så mycket med motion tidigare tog jag mig i kragen och motionerade redan efter att jag skrev föregående inlägg. När inlägget var postat drog jag på mig kläderna och kl.18:40 började jag min 65 minuter långa promenad. Malin fick göra mig sällskap över mobilen några minuter, sen övergick jag till min MP3. Hade jag inte haft musik hade det nog slutat med att jag setat hemma istället vilket jag är glad över att jag inte gjorde.

Det var skönt att ta en promenad och jag var stolt över mig själv som faktiskt tog initiativ till det nu när jag insett att jag måste gå ner några kilon. På vägen tillbaka kände jag att det började bli kallt om öronen. Jag hade ingen mössa och håret fladdrade eftersom jag gick ganska snabbt. När jag kom hem och skulle dra på mig mina mjukisbyxor för att göra mina övningar insåg jag att låren var iskalla. Jag väntade därför några minuter innan jag gjorde övningarna så att jag inte var svinkall när jag gjorde dem. Då hade de inte gett någon effekt.

När jag återfått kroppstemperaturen i hela kroppen gjorde jag alla övningar och den här gången slarvade jag inte! Det har jag gjort tidigare, så jag är väldigt stolt över mig själv som orkade. Mitt träningspass (promenad + övningar) pågick i 2 timmar och 20 min. Eftersom Björn var i sporthallen under tiden kändes det som att tiden gick ganska fort och jag hade inte tråkigt under tiden då han var borta. Annars brukar jag bara sitta hemma vid datorn, men nu gjorde jag nytta istället. ☺


Såhär såg träningspasset ut:

65 min promenad
90st sit-ups
180st saxen
90st utfall
45st rygglyft
45st fällkniven
2 min plankan
2 min 90 grader

Jag kommer säkert att ha träningsvärk imorgon, men det är det definitivt värt. Jag skulle kunna göra om det 100 gånger bara jag når mitt mål till slut. Nu har jag även satt ett datum. Innan den 1/6-10 ska jag ha gått ner minst 9kg. Målvikten är att gå ner 13kg, men jag kan nöja mig med 9kg fram till den 1/6. När sommaren är slut ska jag ha nått min målvikt. Det känns skönt att inte behöva stressa, utan jag kan ta det i ett lugnt tempo. Det är bättre att jag gör det ordentligt, men långsamt istället för att stressa och samtidigt slarva.

Nu kommer jag att somna med ett leende på läpparna. Är så stolt över mig själv som äntligen tagit tag i det här. Den här gången tänker jag hålla i det här. Älskar ju träning. Jag borde få smisk som slarvat tidigare.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?