Dagens match
Publicerat den

Idag kl.16:00 hade vi match mot Craftstaden i OG-hallen. Innan matchen fick jag veta att Erika skulle stå och jag hade därför inte hela målvaktsstället på mig. När klockan stod på 16:27 i första perioden hade bortalaget redan gjort 4st mål och jag fick därför byta av Erika som tyvärr hade lite otur med höga och klumpiga bollar (som brukar vara svåra att ta). Jag tycker att det gick ganska bra, men jag tycker att det var dåligt med skott på mig.

Jag släppte in ett mål, men jag gråter inte över det. Jag tyckte att jag stod där jag skulle. Det var backen som skulle ta andra stolpen. Jag kan liksom inte ta två stolpar på en gång eftersom jag inte är bred som en sumo *fniss*.

Det var oväntat att jag skulle få stå, men det var väldigt roligt. Jag lurade även bortalaget lite genom att låtsas dra iväg ett långt utkast, men att jag i själva verket lade ett kort. Publiken bara skrattade. Jag kan tänka mig att det såg roligt ut.

Jag har ingen aning om när nästa match är, utan nu koncentrerar jag mig på träningen på måndag.

Ps. Erika, jag tycker inte att du ska vara ledsen. Det är en lagsport och vi gör det här tillsammans. Går det dåligt ska hela laget ta på sig det och inte bara en person. Du ska inte ta för hårt på det här. Jag vet att du var lite trött och nervös inför matchen, men du gjorde vad du kunde och jag tycker att du ska vara nöjd med det. Det är inte alltid det fungerar ute på planen, men då får man ta sig i kragen och ta revansch nästa gång. Nu är det en ny vecka och vi har en ny match framför oss. Därför tycker jag att vi blickar framåt och koncentrerar oss på det som komma skall. ☺ Glöm inte: det är en lagsport. Vi gör det här tillsammans. ♥





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?