Beslutsångest
Publicerat den

Igår ringde jag till socialen för att se om de kunde hjälpa oss med vår bostad, men det visade sig att vi båda var tvungna att vara inskrivna på arbetsförmedlingen i minst en månad först. Björn är inskriven för länge sen, men inte jag. Vi gick alltså dit för att ordna det direkt. Medan vi fyllde i alla uppgifter fick jag ett samtal om en lägenhet. Det var en 2:a på 63kvm. Lägenheten var nyrenoverad och det ingick el, vatten, disk- och tvättmaskin. Den låg tyvärr på ett ställe som Björns mamma hatar, så Björn vill inte bo där. Jag hade gärna tagit den eftersom den bara kostar 4039 kr/mån. Det är ett väldigt bra pris med tanke på allting som ingår. Jaja, man kan inte alltid få som man vill. Vi får hoppas på att det ingår någonting i lägenheten som vi ska titta på idag Ingår det ingenting så skulle vi tjäna ca 700:- på att ta den som vi fick samtal om igår. Vi får se hur det går idag. Nu är det iaf bestämt att vi ska hämta möblerna på fredag. När under dagen är inte bestämt, men nu är det klart att vi ska hämta dem. Sen har vi lite möbler här som vi kan få av Björns mamma.

Vi var på Ö&B igår igen för att kolla upp resten som behövs till lägenheten. Sammanlagt så kommer det vi tittade att gå på ca 3500:-. Det är dock billigt med tanke på att vi ska köpa en hel del. Vi kommer ju att köpa allting nytt, i princip.

Jag har även gjort min adressändring nu även om jag kommer att behöva göra en ny snart. Jag kommer att vara skriven i Nybro fr.o.m 2009/06/01.



Sara

Vad fin din blogg är! :)

Synd att Björn inte ville flytta till den där lägenheten, men bara för att hans mamma inte gillar stället så betyder det ju inte att ni inte kan flytta dit? Är ju ändå ni som ska flytta och inte hon :)

kram



URL: http://schniii.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?