Klarläggning
Publicerat den


Idag när jag loggade in i min blogg såg jag att jag fått en kommentar angående min abort. Jag vill bara klarlägga här och nu att jag valde att genomgå den pga. speciella skäl. Om jag ska vara ärlig så hade det ingenting med ekonomin att göra, vilket de som känner mig vet om. Jag valde att göra abort då den blivande fadern misshandlade mig regelbundet. Vi bodde tillsammans och hans slog mig nästan dagligen. Jag ville inte att mitt barn skulle få uppleva samma sak som jag fick gå igenom. Därför valde jag att avsluta mitt barns liv då jag ansåg mig göra "henne" en tjänst. Jag tycker inte att barnet hade fått ett värdigt liv hos mig eftersom jag hade blivit tvungen att ansöka om ensam vårdnad och besöksförbud. Jag anser att det inte är någon bra start i livet. Ett barn ska vara älskat och önskat av båda föräldrarna. För oss var det inte så.

Jag vet att jag sa att jag gjorde min abort pga. ekonomin, men jag vågade inte erkänna min situation då jag inte ville att andra skulle tycka synd om mig. Jag skulle få så många frågor om varför jag ville ha barn med någon som behandlade mig så illa. Jag kan klargöra det på en gång: jag kände mig inte älskad och behövd i vårat förhållande och jag var så desperat efter någon som skulle älska mig för den jag var. Någon som behövde mig. Då kom jag på tanken om barn. Jag vet att det var väldigt omoget av mig att tänka så, men när man befinner sig i ett sånt förhållande tänker man annorlunda. Man har svårt att lämna mannen då man är rädd för vad han ska göra mot både en själv och ens nära och kära om man lämnar honom. Det är åtta månader sedan jag lämnade honom och jag är fortfarande rädd för vad han ska göra. Jag vet vad han är kapabel till och jag vill inte uppleva det igen. Ingen ska behöva göra det. Därför valde jag detta öde för mitt barn.

Jag ville inte vara bunden till honom efter allt han utsatt mig för. Efter det han gjort så förtjänade han inga barn. Han sa att jag var hans allt, hans själsfrände, men det var bara skitsnack (!!!!) för man slår inte någon man älskar. Jag ångrar att jag inte lämnade honom tidigare, men jag är ändå glad över att jag lyckades göra det. Det är svårt att ta sig loss ur jobbiga förhållanden, speciellt såna som innehåller våld. Jag fick uppleva 1 års misshandel och barnet hade gått samma öde om jag behållit det. Jag hade nämligen stannat kvar hos honom om jag behållt det och Gud vet vad han hade kunnat göra med både mig och vårat barn. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det.

Jag hoppas att ni inte dömer mig efter vad jag gjort. Jag vet att det var dumt av mig att bli planerat gravid för att sedan göra abort, men jag försökte ta mitt ansvar och gjorde vad jag ansåg var bäst för mitt barn.



Sabina

Jag ville bara säga att du gjorde helt rätt med att lämna honom och även att tänka på barnets bästa <3 Utav det du har sakt till mig. Men du vet att du har massa stöd hos dina vänner och en av dom är jag.



URL: http://smebacksflikka.blogg.se/


cecilia

Du gjorde ingenting fel eftersom att situationen var som den var. Jag stöttar dig fullt ut gumman! <3



URL: http://ceciliabogsveen.blogg.se/cecilia




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?