Föredetta Kulla
Publicerat den

Då har man bott i Nybro i lite mer än en vecka. Det har gått ganska bra förutom att det är lite stressande med allting som vi planerar. Det har blivit så mycket på en gång att man inte riktigt kunnat bestämma sig för vad man ska ta först. Det jobbiga är att allt vi vill göra kostar pengar. Pengar som vi för närvarande inte har. Det finns tack och lov hjälp man kan få tills man kommit på fötter. Jag vet dock inte hur lång tid det kommer att ta eftersom det är snålt med jobb här nere. Jag har dessutom ingen utbildning, så för mig kan det bli svårt att få jobb. Vi får hoppas på att Björn eventuellt kan få någonting. Jag vill så gärna flytta till en egen lägenhet då det är smidigare för oss alla. Då slipper hans bror klaga på oss och vi har ett ställe som bara är vårat. Då behöver vi endast ta hänsyn till varandra istället för hela hans familj. Det blir så mycket lättare. Sen blir det lite mer avskiljt för oss vilket jag tror att vi behöver. Sen slipper vi dessutom all rök från när hans föräldrar röker (INNE!!!). Då kanske jag kan slappna av och då slutar kroppen att göra uppror.

Någonting är det ju som är fel eftersom min menstruationscykel har fått fnatt. Cykeln i mars/april låg på 44 dagar och nu låg den på 27. När jag åt p-piller låg den på 26-27 dagar och när jag inte har ätit p-piller har den normalt sett legat på 29-30 dagar. Jag förstår inte riktigt vad det är som gör att den har blivit såhär. Den första cykeln kan ha fått fnatt pga. medicinerna jag åt. Jag vet inte om den är påväg att bli regelbunden nu eftersom den låg på vad den gjort tidigare. Jag är osäker, men det är bara att vänta en månad och se när/om den dyker upp igen.

Vi har bestämt oss för att ändra våra vanor för att se om det blir bättre. Vi ska t.ex. motionera varje dag om det så är en kvällspromenad. Sen har vi sagt att vi ska ändra våra kostvanor. Jag har t.ex. slutat med socker för att se om det hjälper. Jag gör det även då jag är född med svagare tänder än normalt.

Jag kommer att fortsätta med folsyran eftersom min barnmorska rekommenderar det. Vi får hoppas att det tar sig innan sommaren är slut. Jag har ingen lust att behöva göra en utredning eller äta en massa hälsoskit för att försöka öka fertiliteten. Jag hoppas iaf att det har tagit sig innan 31 Augusti eftersom vi vill ha ett barn som kommer någon gång under årets första sex månader. Vi får försöka som vanligt och hoppas på att vi snart får ett litet plus på stickan.

Nu tycker jag att vi koncentrerar oss på att få en lägenhet då jag tror att chansen att vi får det först är större. Vi har redan börjat kolla på möbler och tillbehör som behövs när man flyttar in. Nu får vi hålla tummarna för att vi får en av de 24 lägenheter som vi har sökt.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?