Förberedelser
Publicerat den

Då har vi börjat packa och ställa undan saker som vi ska ha när vi flyttar. Förvaltaren för lägenheten har inte ringt än, men vi packar ändå eftersom vi ska flytta oavsett om vi får lägenheten i stan eller inte. Förhoppningsvis får vi den. Jag ska ringa till förvaltaren på måndag om hon inte ringer mig. Jag tror inte att det ska vara några problem att vi får den. Vi avvaktar så länge.

Vi gick igenom vinden igår och garaget idag. Vi har hittat jättemycket saker som vi ska ta med oss. Jag tror inte att vi behöver köpa så mycket saker när vi har flyttat in. Det vi MÅSTE köpa är mat, mikro, större säng och eventuellt lite mer porslin beroende på hur stora köksluckorna är. Annars har vi det allra nödvändigaste.

Det känns jättebra nu när allting är i rörelse angående flytt. Vi var ju och hämtade bokhyllan igår. Den var lite sliten, men fin ändå. Vi kan ju ha den i början, men att vi köper en ny när vi har råd. Man kan ju inte vara för kräsen när man flyttar hemifrån för första gången. Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år och har knappt bott hos mamma och pappa sen dess, men det är ju första gången som Björn flyttar. Jag tror inte att han är så kräsen vad gäller saker heller. Inte som det såg ut idag när vi gick igenom alla saker. Han skulle ha massa saker som jag tyckte såg förjävliga ut, men vi tog de ändå. Vi tar emot allting vi kan få.

Nu börjar jag bli nervös och otålig. Jag vill veta om det har tagit sig den här gången. Brösten började ömma idag och jag har även haft lite känningar i livmodern. Jag tror dock att jag kommer att få mens eftersom jag vid min förra graviditet inte hade några symptom förrän 9-11 dagar efter befruktning. Om man ska utgå ifrån det ska jag inte känna någonting förrän den 1/6-4/6. Det är ju några dagar kvar. Jag får avvakta 2-3 veckor och se. Mensen är beräknad runt den 12/6. Skulle den inte dyka upp testar jag mig den 18:e eftersom det då är Björn och mamma fyller år då.

Tack vare det här kommer jag gå och tänka på det de närmsta två veckorna. Jag vill inte inbilla mig någonting igen. Vi kom ju överens om att vi inte skulle lyssna till några symptom eftersom vi blev lurade för ett tag sen. Jag har iaf listat ut att brösten har börjat ömma mellan ägglossning och mens. Det har de aldrig gjort tidigare.

Jaja, vi får vänta två veckor och se. Skulle det vara någonting så tänker jag ändå inte berätta det på en gång, så ni får fortsätta att vara nyfikna =) Jag är bara så rädd att någonting ska gå fel pga. aborten jag gjorde förra sommaren. Det borde dock gå bra eftersom jag gjorde ett naturligt ingrepp utan skrapning. Jag ska försöka att inte oroa mig. Nu koncentrerar vi oss på flytten och ingenting annat.




Sara

Härligt att ni kommit igång med flytten nu! :)



URL: http://schniii.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?