Äntligen!
Publicerat den

Idag var vi och tittade på ännu en lägenhet. Det var också en tvåa, fast med kokvrå. Tapeterna var lika i hela lägenheten, men det gör ingenting. Man får piffa upp det med lite färg på t.ex. gardiner och sängkläder. Balkongen var JÄTTESTOR(!!!!!) Man skulle kunna bo där ute. Synd att de inte hade varit det utrymmet i kokvrån så att det hade blivit ett kök.

Vatten och värme ingick även i denna lägenhet. Vi trodde att hyran låg på 4499:-, men den låg på ca 2700-2900kr/mån. Björn höll på att tappa hakan. Vi kommer troligtvis att flytta in den 15/6 om det är grönt för förvaltaren/hyresvärden. Hon skulle bara göra en kreditupplysning på oss.

Är det säkert att vi får den kommer vi då att dela på hyran med den nuvarande hyresgästen. Vi betalar alltså ca 1350 kr. Vi får försöka lista ut sen hur vi ska få tag i dem pengarna. Det löser sig. Nu vet vi iaf att vi kommer att klara av hyran, men att vi måste söka pengar för kostnaderna utöver det.

Jag är dock glad att vi äntligen har fått en lägenhet. Förvaltaren skulle höra av sig till mig imorgon. Hon skulle göra en kreditupplysning. Jag hoppas att jag är ren. Jag stod som medsökande på några räkningar som gick till kronofogden. R stod dock som "ägare" på de, så jag borde ha klarat mig. Det återstår att se. Jag får ju en kopia av kreditupplysningen. Det ska nog gå bra. Annars får väl mamma ta lägenheten i sitt namn som hon gjorde i Falun (då var jag för ung för att stå själv för kontraktet).



Sara

Men gud så härligt att ni fick lägenheten! :D

Men sök jobb gumman, då har ni ju råd till att betala :) Är aldrig fel med ett jobb ;)



URL: http://schniii.blogg.se/


karro

härligt ;)

lite trisst med kokvrå kan jag tycka men det är bättre än ingen :)

Fin bloggen blivit nu fressten :)



URL: http://dymn.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?