Money, money, MONEY!
Publicerat den

Nu har jag sagt upp mig från jobbet pga. knäna. Jag kan dock få tillbaka jobbet senare om knäna skulle kännas bättre, vilket känns bra. Jag har dock sökt ett deltidsjobb på en barnklädesaffär och hoppas på att jag ska få det istället. Då sitter jag ju inte stilla hela tiden.

Jag har öven bokat tid till två stycken vårdcentralen för att kolla upp mina knän. Jag måste dock beställa journalkopia från när jag var på magnetröntgen i Stockholm, annars kan de inte gå vidare och då är det egentligen onödigt att gå till läkaren. Jag har dock ett litet problem. Jag minns inte vad sjukhuset hette som jag röntgade mig hos. Det är snart 2 år sedan som jag var där, därför är det svårt att komma ihåg. Det enda jag minns från Stockholm är att jag var hos en ortoped på Ortopediska huset, annars har jag glömt allting.

Nu har vi även packat till flytten. Vi har lite kvar att packa, men det mesta är redan gjort. Vi ser fram emot att få flytta, men vi har ett litet problem: Eftersom vi får flytta in mitt i månaden måste vi betala 1246 kr på tisdag då vi hämtar nycklarna. Det jobbiga är att vi inte har några pengar då. Björn får pengar på torsdag, men jag tycker inte att vi ska behöva ta hans födelsedagspengar till det här. Det känns så dumt. Därför måste vi försöka få tag i pengar så att vi klarar av att betala den här hyran. Den riktiga hyran som vi ska betala sen i slutet på månaden har vi dock pengar till, vilket känns väldigt bra.

Farmor brukar kunna låna ut pengar, men jag är inte så förtjust i att låna pengar av folk. Speciellt inte nu när jag inte har någon som helst inkomst. Då går det definitivt inte, så jag måste diskutera detta med Björn. Kan ev. höra med mamma vad hon tycker att man ska göra. Jag vill inte fråga henne om pengar heller, men vad ska man göra?





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?