Första dagen på jobbet
Publicerat den

Idag hade jag min första riktiga arbetsdag och det gick sådär. Jag lyckades att sälja till endast tre kunder. Min jobbcoach sa dock att det är bra för att vara ens första dag. Det fanns säljare som jobbat där länge som endast sålt till fyra kunder idag. Jag vet dock inte om jag kan vara kvar på jobbet pga. knäna. Då måste jag komma till en läkare som ställer en diagnos så att jag kan göra någonting åt smärtan jag har när jag är inaktiv. Vi sitter ju stilla hela dagarna och jag känner att det inte fungerar för knäna. Det gör alldeles för ont. Jag har därför sökt ett nytt jobb på ett gatukök i Kalmar. Annars funderar jag på att börja plugga i vår iallafall fast det är sagt att jag ska vänta med det.

Jag har pratat med mamma och hon säger att varken hon eller pappa vill gå in som borgensman. De vill inte dra på sig några skulder hos kronofodgen. Björn pratade idag med en han känner och han ville heller inte. Kommer vi inte på någon annan som kan tänkas ställa upp så måste vi avböja om lägenheten vilket ingen av oss vill. Vi har dock inget val eftersom en borgensman är nödvändigt för att vi ska få lägenheten. Skulle det bli så att det inte blir någon lägenhet så kan jag lika gärna säga upp mig från jobbet. Jag tog jobbet för att kunna betala lägenheten, ingenting annat. Väntetiden är så lång på Nybro Bostads AB, så det kan dröja väldigt länge innan vi får någon lägenhet. Jag har ändå ont när jag jobbar så varför vara kvar? Jag ska kontakta en läkare för en undersökning + bedömning angående arbete innan jag bestämmer mig för någonting. Skulle jag bli rekommenderad att sluta pga. inaktiviteten så sökte jag ett nytt jobb idag på ett gatukök.

Vi ska lämna ett slutgiltigt besked till hyresvärden imorgon. Nu ser det dock väldigt mörkt ut. Jag som trodde att allting skulle gå bra =(



Sara

Men gumman! Inte ska du tänka så.. Det är ju självklart att du ska ha ett jobb o av sett om du får lägenhet eller inte! Du måste ju spara pengar så att ni sen har RÅD till en lägenhet sen =) Går ju inte att tänka så.



URL: http://schniii.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?