F*cking j*vla samhälle!!
Publicerat den

Då har man fått besked från socialen och det blev inte som vi hade tänkt oss. Vår inkomst per månad är max 3082 kr, men trots detta nekade de oss bidrag. Deras motivering var att vi har försatt oss i den här situationen själva. De påstår alltså att det hade varit bättre för oss om vi bott kvar hos våra föräldrar istället för att ha flyttat ihop. De vet om det här med R, men de sa att när man blivit misshandlad ska man ta kontakt med socialen. Hur FAN ska jag kunna veta det? Jag trodde att det räckte med att man kontaktade polisen, men nej da. Då ska man kontakta socialen också. När och hur fan skulle jag kunna få den informationen? De menar alltså då att jag skulle ha bott kvar i Smedjebacken trots att jag blivit hotad och misshandlad. Glöm det! Det hade inte spelat någon roll om socialen i Smedjebacken hade hjälpt mig att få en lägenhet. Det är alldeles för nära R! Det hade inte spelat någon roll om jag fått en lägenhet där, jag hade ändå sprungit in i honom.

Sen klagade de på att jag avslutade mig provanställning pga. knäna. De säger att jag inte gjorde någonting för att få ett sjukintyg förrän flera veckor efter avslutad provanställning. Jag bokade faktiskt tid hos TVÅ stycken läkare under min provanställning. Så de kan inte komma och säga att jag inte har gjort någonting för att det ska bli bättre. Vi var till socialen den 22/6 och jag hade inte tid hos läkaren förrän den 26/6 och den 30/6. Jag bokade tid långt före det. Jag bokade första läkarbesöket den 5/6 och det andra den 8/6.

De har skrivit så mycket fel i avslagsblanketten så jag blir illamående. Det står att om Björn hade bott kvar hos sina föräldrar så hade han varit självförsörjande, men bor man hos sina föräldrar så är man för fan inte självförsörjande! Då lever man ju på sina föräldrar. Sen står det att jag inte har gjort någonting för att få en inkomst. Jag sökte och fick jobb, men klarade inte av det. Då har jag tydligen inte gjort någonting för att förbättra situationen. Jag blir så förbannad. Snacka om att ha höga krav. Att jag blivit misshandlad och hotad räcker inte för att få bidrag så att jag kan bo på en annan ort och känna mig trygg. Då ska jag tydligen bo kvar i Smedjebacken och vara rädd dygnet runt. Hur hälsosamt är det på en skala?

Vi har därför pratat med en journalist, för såhär ska det fan inte behöva vara! Ska man behöva dö för att få socialbidrag?




karro

Jag förstår att du blir rasande, vem skulle inte bli det.

Varför ska alltid den utsatta bli straffad och dåligt behandlad bara för att man haft det tufft och sedan inte klarar av det jobb man fått.

Livet är så fruktansvärt.

Du ska ha kred för att du kämpar och söker jobb.

Du ska inte ge dig, sätt näven i bordet och be att få ordentlig hjälp.



Du klarar det!



kram



URL: http://dymn.blogg.se/


Louise

Har inte Björn jobb? Har för mig att du sa det förut..

Är det så smart att försöka få barn om du planerat att leva på soc? Bara en tanke..



URL:


Sara

Asså det är tufft nu för tiden. Jamena man kan inte bara gåt ill socialen och tro att dom ska lösa allt. Jamena, känner ju en som blivit sexuellt utnyttjat och inte gjorde någon någonting åt det. inga social bidrag till den inte eller något alls i stort sett. det är ju lågkonjentur och så, ont om pengar i världen. socialen kan bara inte ge ut pengar då utan man får helt enkelt skaffa sig ett jobb först och jobba med det ett ex par veckor/månader. sånt är livet ju nu, kanske blir bättre vem vet?



URL: http://schniii.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?