ÄNTLIGEN!
Publicerat den

Idag ringde jag till socialen i Smedjebacken och frågade om råd. Tjejen jag pratade med sa att när man flyttar från en kommun till en annan är det hemkommunen (i det här fallet, Smedjebacken) som ska stå för första månaden. Sedan går det över till kommunen man flyttat till. Alltså får vi pengar från soc i Smedjebacken den här månaden. Jag berättade om situationen. Varför jag inte kunde flytta tillbaka, vad socialens motivering till avslag var osv. Hon sa att de har ingen rätt att neka, speciellt inte när situationer ser ut som den gör. Om jag inte VILL och dessutom inte KAN flytta tillbaka kan de inte neka. De kan inte tvinga mig att flytta tillbaka med tanke på vad jag blivit utsatt för hemma. Vi ska därför skicka in lite papper till soc i Smedjebacken, så får vi pengar så fort som möjligt =) Nu kan jag iaf pusta ut ett tag. När vi fått pengar från SMB behöver vi bara få pengar från soc i Nybro en månad. Sen kan vi försörja oss själva då jag får samma ersättning som Björn får. Sen börjar han plugga i oktober och får ut ca 7500 kr/mån.




Sara

hej gumman <3

det ser ut att ordna sig för er :)

vad glad jag blir <3



URL: http://thesweetyangel.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?