Syn på det hela
Publicerat den

Jag förstår inte hur folk kan gå och skriva en massa hemska saker till andra när de inte har en aning om vad som hänt. Jag har varit med om mycket under mina dagar och är så trött på att folk ska försöka säga åt mig hur jag är och vad jag tycker. Folk som säger att jag älskar mig själv kan ta sig där bak, för jag har aldrig älskat mig själv. Jag har under hela min uppväxt och fram tills nu hatat mig själv och haft såna komplex. Det kan låta som att jag sätter mig på en pedistal, men det säger ni bara för att försvara honom och för att jag försöker att ta mig i kragen och se hur verkligheten verkligen är. Jag tror att allt händer av en anledning, att det finns en mening med allt. Att jag ska lära mig någonting av det här. Jag vet att jag inte har förtjänat det som hänt, så kom inte så säg att jag får skylla mig själv. Vi tar alla ansvar för våra egna handlingar och i den här situationen var det han som handlade och det är han som ska stå för det han har gjort. Om han inte tyckte om mig och var besviken över hur jag var så kunde han ju ha gjort slut direkt. Svårare än så är det inte. Jag tänker iaf inte lägga ner någon tid i att bry mig om det. Jag kan lägga ner den energin på någonting annat. Något värdefullt. Det är bara bortkastad tid i att bry sig om alla som ska stå och säga en massa skit. Har ni inget bättre för er? Jag tänker vara stark och det kan ni inte ta ifrån mig hur mycket ni än vill trycka ner mig. Det är slut med det nu. Det har varit så alltför länge nu och nu sätter jag ner foten och tänker ta tag i mitt liv. Ni får tycka och säga vad ni vill, jag orkar inte bry mig. Jag har bättre saker för mig.

En dag kommer jag att hitta en karl som verkligen förtjänar mig. Om man låter mig få chansen så är jag hur underbar och snäll som helst. Det vet jag innerst inne. Man måste bara låta mig visa det. Jag har setat och funderat ett tag nu och kommit fram till att jag endast har varit lycklig under ett av mina förhållanden och det var mitt förhållande med Rasmus. Han lärde känna mig från grunden och tog mig för den jag var. Det var inte ofta vi var osams. Det är klart att det kan bli lite osämja emellanåt, men vi blev aldrig osams och hade aldrig några bråk. Om någon funderade över någonting så pratade vi med varandra direkt istället för att hålla saker inom oss. De 2 år och 5 månader som vi hade tillsammans värdesätter jag högt. Det hör dock till det förgångna, men jag hoppas att jag en dag kan hitta en kille som kan göra mig lika lycklig som han gjorde. Jag vet att jag förtjänar det.

Lägger dock det här med karlar på is ett tag. Nu söker jag jobb och lägenhet eftersom jag ska börja på innebandyprogrammet igen i höst. Vill inte pendla, så jag ska försöka att hitta eget. Starta om på nytt och börja om från början. Tror det är precis vad jag behöver. Jag tycker att folk bryr sig för lite om sig själva. Man lägger ner för mycket tid till de som är runtomkring istället för att tänka över vad man själv måste göra för att må bra. Jag har alltid brytt mig om hur andra mått istället för att se över hur jag själv mår. Jag tycker att man ska ta tag i sina egna problem innan man försöker hjälpa andra. Det fungerar inte i längden om man bara ska ta hand om alla andra utom en själv. Vi förtjänar alla att må bra, men den enda som kan tillföra lyckan är vi själva. Man måste tillåta sig själv att vara lycklig. Att våga saker här i livet och det är det jag tänker göra nu.



Dymn_

Du har så rätt så.

Du gör helt rätt som tar hand om dig själv nu.

jag tror att du kommer lyckas jätte bra.



// karro



URL: http://dymn.blogg.se/


emma

jag har varit som du, eller är kanske man ska säga,

bryr mig inte alls om mig själv, har låtit alla andra gå före mig själv, och tom skitit i skolan, när nån varit lite nere, och sen blev allt för mkt osv..

Om du behvöer prata nångång, så är det ju bara du kommenterar på bloggen, så kan vi ta det på msn ellr nåt om du vill.

kämpa på!



URL: http://koiistinen.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?