Trip to Borlänge
Publicerat den

Idag var jag, mamma och pappa till Borlänge. Vi började med en visit på McDonalds på Kupolen eftersom vi kom fram när klockan var 13. Jag hade inte ätit någon frukost, så jag var ganska hungrig. Efter maten gick jag och mamma in på Glitter. Jag hittade massor av fina saker och lyckades smöra till mig en mössa för 79,50:-. En grå, stickad. Ser lite ut som en basker av något slag. Skitfin =) Vi gick även in på TeknikMagasinet för att se om de hade ett batteri till min telefon (Nokia 2600), men de hade de inte.

När vi var klara på kupolen åkte vi till Ica Maxi och handlade. Mamma var på jakt efter ny hårfärg, så jag passade på att fråga om även jag kunde få en förpackning med hårfärg. Det blev en extra intensiv blondering från Schwarzkopf (L1+ Ultra plus). Den bleker intensivt 5-7 nyanser. Jag har inte varit blond sen jag gick ut 9:an och det är 2 ½ år sedan. Då hade jag även långt hår (se bild ovan). Jag kommer dock inte att vara blond särskilt länge eftersom jag ska färga håret rött igen. Blonderar håret då jag inte vill vänta tills min bruna färg har växt ut. Jag får sån konstig färg på min utväxt. Får olika nyanser i håret och det är fult. Därför väljer jag att blondera det för att sedan färga rött.

Jag trivdes väldigt bra i rött när jag hade det sist för 2 år sedan. Jag hade jättebra självförtroende och skämdes aldrig över mig själv. Jag vill känna så igen. Känna att jag inte behöver skämmas över att jag ser ut som jag gör. Jag vill ha ett utseende som jag trivs med. Piercingen i läppen kommer även tillbaka under början av året. Det är så tomt utan den. Förstår inte varför jag tog ur den egentligen. Ville väl inte få för många fördomar när jag var gravid. Så dumma tankar man kan ha ibland. Jag ska iaf göra så gott jag kan för att må bra. Först ska jag försöka få Ludvika att betala för mig så att jag får gå i Falun. Sen ska jag skaffa jobb och lägenhet. Det som fattas sen är att jag lär mig att acceptera att jag ser ut som jag gör. Jag tänker göra det som krävs för att jag ska trivas och vara nöjd med mitt utseende. Jag vet att jag trivs jättebra i rött, så snart är jag en liten rödtott igen =)

Efter allt som har hänt så känns det bra att få ordning på allting. Jag känner att jag behöver det. Enda gången jag har varit nöjd med mig själv var när jag var rödhårig. Har inte gillat mitt utseende sen dess. Vill vara lika nöjd med mig själv som jag var då. Det kan göra stor skillnad på självförtroende och självkänsla. Jag har saknat det så länge nu och det är dags att bygga upp det =)



jenny

Du passar i rött hår:)

jag var med i borlänge idag^^



URL: http://jempa89.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?