Decision
Publicerat den



Jag har nu tänkt ett tag och kommit fram till att jag ska ändra vissa saker i mitt liv. Det första som jag ska jobba på är mitt självförtroende. Jag har lovat mig själv att aldrig mer skämmas över att jag är den jag är, att jag ser ut som jag gör. Det är våra olikheter som gör oss mänskliga. Om alla hade varit likadana så hade världen varit så himla tråkig. Därför ska vi vara stolta över att vi är just den vi är. Vi kan inte ändra på det, utan det enda som vi kan ändra på är hur vi beter oss och hur vi ser på andra. Hur vi tar hand om varandra, men även hur vi tar hand om oss själva. Vi är unika genom våra egenskaper, det får man inte glömma. Vi fyller ut varandra genom våra motsatser. Våra olikheter. Vi kan inte gå och skämmas över att vi är den vi är. Det är klart att vi alla har gjort saker i våra dagar som vi ångrar, men man får ta lärdom av det.

Vi ska bli omtyckta och älskade för vår personlighet, inte vårat utseende. Därför, tycker jag, är det viktigt att man står på sig och håller huvudet högt. Vi är den vi är och det kan ingen (förutom vi själva) ändra på. Jag tycker det är dags att folk slutar att vara så ytliga, att de istället försöker att se till det andra har på insidan. Ni som är ytliga, ni går miste om så himla mycket. Livet hade varit så mycket bättre om vi bara kunde ta varandra för dessa vi verkligen är. Inte ha några förväntningar, utan bara ta det som det kommer.

Någonting som jag även ska jobba på är att inte tro på allt folk säger, vare sig det är bra eller dåligt. Jag har blivit lurad så många gånger, så nu skiter jag i det här! Efter allt som har hänt så har jag lärt mig att jag endast kan lita på mig själv. Att det är min magkänsla och ingenting annat som spelar roll. Jag kan inte ens tro på de tre orden längre. Jag har hört dem så många gånger, men det är ingen som verkligen menat det. Hur kan man säga något sånt om man inte menar det? Jag tycker att det är så falskt att säga saker bara för att göra någon glad. För att personen inte ska bli sårad. Det leder bara till mer lidande i längden genom att göra så.

Jag har hört så många lögner i mina dagar att jag inte kan tro på ett enda ord som kommer ur folks munnar. Jag tror endast på mig själv och det kanske är bäst för tillfället. Jag måste själv avgöra vem det är jag kan lita på. Just nu känns det som att jag endast kan lita på mina vänner, knappt det, men några karlar går inte att lita på. Det kommer att ta ett tag. Det ska till mycket för att jag ska kunna lita på någon igen. Jag ska iaf sluta att ta åt mig så mycket av vad folk säger. Jag tänker inte låta någon försöka utnyttja mig igen, för den här gången kommer det inte att gå. Smörerier fungerar inte på mig längre. Jag har lärt mig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?