Getting forward
Publicerat den

Nu börjar det komma någon vart. Igår var jag på möte med SYV och Birgitta som är praktikansvarig. Vi diskuterade det här med att jag ska gå ut på praktik. Jag lämnade in en lista med tänkbara ställen, kontaktperson, adress och telefonnummer. Det fick jag beröm för då de tyckte att jag visade stort engagemang och att jag verkligen vill det här. Så imorgon ska jag åka till Kupolen och presentera mig på olika butiker för att se om jag eventuellt kan få någon praktikplats. Jag har lagt 13st butiker som förslag och alla kan ju inte säga nej. Jag hoppas på att jag får vara på Stadium eller Life. Det återstår att se.

Det känns som att jag äntligen börjar komma någonstans. Nu rullar allting på och det känns som att det äntligen börjar gå bra för mig. Jag kan dock inte säga någonting förrän jag vet mer säkert hur det blir med allting, men det känns som att det börja gå framåt iaf. Det gör även att jag mår mycket bättre. Jag har nu lyckats ta tag i det här med skolan och jag har fått motivationen tillbaka. Det känns jättebra och jag tänker fortsätta såhär. Jag vet att jag kan bara jag vill och jag vill bara att det ska gå bra. Att jag mår bra för en gångs skull.

Jag börjar sakta men säkert att må bättre, vilket känns bra. Det var länge sedan jag mådde riktigt bra och verkligen tog hand om mig själv. Jag försöker så gott jag kan med att ta hand om mig själv och tänka på min framtid. Jag har t.ex. hittat ett jobb som jag eventuellt skulle vilja söka, men det var vikariat under vårterminen bara. Det hade varit roligare om det var fast anställning (idrottslärare åk.4-9). Jobb får jag tänka på sen. Nu ska jag koncentrera mig på att få praktikplats. Har jag tur så kanske jag får jobb där när praktiken är slut. Man vet ju aldrig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?