Choice
Publicerat den



Jag har nu bestämt mig för att jag inte ska lyssna på allt som folk har att säga. Det är klart att man får ha åsikter, men jag tycker inte att man ska lägga sig i andras liv alltför mycket. Jag har alltid tagit åt mig av vad folk sagt fast jag vet att jag inte borde ha gjort det. Folk har alltid försökt att trycka ner mig och det får vara ett slut på det nu. Innerst inne så har jag alltid varit en stark tjej och det är dags att jag visar det nu. Jag tänker inte bry mig om allt negativt som folk kommer med. Har det inget bättre för sig så är det ju synd för dem. Jag tänker inte lägga ner mer tid till att lyssna på allt. Jag kan lägga ner den energin på så mycket annat. Saker som är bra. Saker som får mig att må bättre.

Jag tycker att jag är gammal och mogen nog att kunna ta mina egna beslut och bestämma vad jag ska göra med mitt liv. Jag uppskattar såklart andras hjälp om jag själv har bett om den eller om folk verkligen ser att jag behöver hjälpen. Alla får ha åsikter, men jag tycker att det är viktigt att man väljer sina ord noggrant. Sen beror det ju såklart på vad det handlar om, men jag tycker att man borde tänka sig för hur man resonerar ibland. Just nu känner jag dock att jag klarar mig själv. Jag vet vad det är jag vill och vad jag måste göra för att det ska vara möjligt. Det går sakta framåt vilket jag tycker är bra.

Om jag någon gång skulle behöva hjälp så lovar jag att be om den. Just nu känner jag att jag har tagit mig upp på fötter tillräckligt mycket för att orka ta tag i och inse saker. Det känns bra, även om jag inte är 100 % återställd. Det kommer jag med största sannolikhet att bli när jag har fått ordning på allting. Det praktiska börjar ta sig. Det gör också mitt välmående. Jag känner att jag mår bättre för varje dag och jag vet inte var det kommer ifrån, men jag skulle tippa på att Björn har någonting med saken att göra. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom just nu. Han har sånt tålamod med mig. Jag förstår det knappt själv. Tycker att han ska ha stort beröm som ens orkar lyssna på mig ibland. Tack! =) ♥ Ser verkligen fram emot när du kommer hit den 20:e. Det ska bli så himla mysigt. Jag kommer att bli så nervös när du kliver av tåget, men det kommer förhoppningsvis att gå över efter ett tag. Jag är bara så rädd att jag ska göra bort mig. Jag får försöka att tänka positivit som du säger. =) Det kan ju inte gå mer än fel.



Cecilia

Låter härligt gumman! Du är så himla DUKTIG!! =) STOLT över dig! =) Hihi! Finns här, när du än behöver mig och jag hoppas att jag är till någon nytta;) Och du, det är bara bra att vara nervös! =) Är man inte nervös så är det något som är fel. Så det blir nog kanon bra ska du se!:D Hihi. Love you<3



URL: http://ceciliabogsveen.blogg.se/cecilia




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?