Viktras
Publicerat den

Jag har nu äntligen listat ut varför jag har rasat i vikt, vilket känns väldigt bra eftersom jag då inte behöver vara lika orolig som jag har varit tidigare.

Jag har kommit fram till att det är tack vare p-pillerna som kilona har rasat av mig som vatten på regnkläder. I alla år som jag har ätit p-piller så har jag varit smal, men när jag har slutat med dem har jag gått upp i vikt.

När jag och R beslutade oss för att börja försöka få barn gick jag upp några kilon i vikt innan jag blev gravid och efter min abort började jag med p-piller igen och gravidkilona rasade av mig på bara några dagar.

Björn och jag försökte ju få barn och när jag slutade med mina p-piller gick jag upp ca 8kg på 3-5 månader. Strax innan han gjorde slut så började jag att äta dem igen och kilona riktigt rasade av mig trots att jag åt ganska bra.

Jag vet att jag slarvar ganska mycket med maten just nu, men jag tror att p-pillrena är den stora boven i detta drama. Det känns ganska skönt att veta det eftersom jag då inte behöver ha så stor ångest över vad jag stoppar i mig även om jag faktiskt tar avstånd från mat och tilltugg som jag tidigare gillat.

 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?