Snart där
Publicerat den

Fr.o.m den 1/12 lovade jag mig själv att jag skulle försöka att gå ner lite i vikt, men att jag bara fick väga mig första dagen i månaden. Idag var jag så nyfiken att jag inte kunde hålla mig, så jag ställde mig på vågen. Jag trodde att den skulle stå på ca 57kg som sist jag vägde mig, så jag blev ganska chockad när den stod på 55.6kg.

Mitt mål är att väga högst 55.0kg, så jag är väldigt nära. Det enda jag har gjort är 100st sit-ups innan jag gått och lagt mig och det har resulterat i att jag har gått ner 2kg på en vecka. Jag har dock lagt märke till att jag får ont i revbenen när jag gör sit-ups, vilket troligen beror på att jag blivit så smal. Jag ska prova att göra de i en annan ställning och se om det hjälper. Vill trimma magen lite grann :)

När jag har råd kommer jag att börja simma några gånger i veckan för att gå ordning på hela kroppen. Det blir lite enformigt att träna en muskelgrupp, så jag tänkte att jag skulle börja simma så jag får träna hela kroppen istället. Hur jag ska ha råd med det är en annan fråga, men det är nog minsta problemet just nu.

Nu är det bara 5kg kvar sen har jag nått mitt mål. Jag försöker dock att inte stressa fram det eftersom jag ändå har sagt att jag har till sommaren på mig. Det är egentligen inte kilona jag är ute efter, utan det är själva kroppsformen. Vill få bort mina kärlekshandtag, trimma magen och få bort lite på låren.

Har några styrkeövningar jag tänkte att jag skulle göra, men jag tänkte inte börja med de förrän efter nyår då mitt nyårslöfte är att ta tag i mig själv. Just nu värmer jag bara upp lite, sen efter nyår ska det tränas.



jonna

Ska du verkligen bara väga 50 kg? vill du inte ha en normal kropp eller? :S



URL:


Anonym

jag är 15 och väger runt 52. du är äldre, dvs. farligt att väga så lite! så det är bra det du står.



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?