Karljävel!
Publicerat den

Tänkte att jag skulle uppdatera er lite grann om hur det går med det här med Björn. När vi fortfarande var tillsammans var det sagt att jag skulle ta alla mina julklappspengar till hyran (1000kr) eftersom vi skulle ha dåligt med pengar i December pga. att han inte skulle få något CSN-bidrag.

I mitten av November valde han dock att göra slut med mig. Hans förklaring var då att han behövde tid för sig själv. Att han var tvungen att lära sig att älska sig själv innan han kunde älska någon annan. Jag trodde på det, men efter bara någon dag fick jag veta via hans kompis att han skaffat sig en ny flickvän.

När jag hörde det steg jag i taket eftersom han strax efter att han gjorde slut sa att om jag bara gav honom lite tid var chansen stor att vi skulle hitta tillbaka till varandra. Dum som jag var väntade jag på honom, men efter ett tag insåg jag att det bara var skitsnack. Någonting han sa för att inte göra mig ledsen.

Jag blev väldigt fundersam och när jag frågade honom varför han gjorde slut så kom han med olika förklaringar varje gång. Han brukade ofta vara puttenuttig när vi pratade på telefon, men han fick det ibland att låta som att det var mitt fel att han gjorde slut. Som om han lade skulden på mig.

Någon dag innan hans flickvän skulle komma hem till honom pratade vi på telefon. Han vräker då ur sig att han saknar mig, att det är tomt utan mig, att han nu låg på min sida av sängen, att han ville be mig att stanna innan jag klev på tåget för att flytta hem och att han planerade att vi skulle gifta oss. Jag började då gråta eftersom jag tyckte så synd om hans nya flickvän.

Av en slump träffade jag själv någon och när Björn fick nys om det började han höra av sig regelbundet och när dagen kom då Jonny (som karln min heter) skulle komma var han på mig jättemycket. Han sa att han var nervös och pirrig i magen eftersom han visste att jag skulle träffa någon annan. Man kunde klart och tydligt märka att han var svartsjuk, men det sket jag fullständigt i eftersom HAN dumpade MIG. Varför han ens reagerade över att jag träffat någon ny förvånade mig eftersom han faktiskt hade flickvän.

Eftersom jag blev så förbannad över hans lögner om att vi skulle hitta tillbaka till varandra bestämde jag mig för att inte hjälpa honom med hyran, men jag berättade aldrig någonting för honom utan ville vänta med det tills jag kände mig mentalt redo då jag visste att han skulle bli ganska arg.

Idag tjatade han väldigt mycket på mig angående "hans" pengar eftersom räkningen ska betalas imorgon. Han ringde och sms:ade väldigt mycket att jag till slut stängde av mobiltelefonen eftersom jag ville vara ifred. Det slutade med att han ringde hem till oss och jag kände mig då tvungen att svara. Jag har nog aldrig haft en sån hög ton när jag pratat med någon och då höll jag ändå igen. När jag blir förbannad kan jag vara väldigt glapp i käften, men jag hade ingen lust med det idag.

Han sa att han hade tänkt att radera mig totalt efter att han fått sina pengar. Aldrig i sitt liv prata med mig mer. Alltså var han så snäll pga. att jag lovat honom pengar. Väldigt moget.

För någon dag sedan fick jag hem en telefonräkning på 2274kr från Telia och Björn sa då att jag fick göra ett val: antingen så ger jag honom 1000kr eller så får jag betala räkningen. Jag har ingen lust att betala för någonting som han har förbrukat, men vi kom överens om att vi skulle kvitta på räkningen eftersom jag trots allt bodde i lägenheten under halva tiden som räkningen avser (även om det är han som förbrukat det). Man får försöka att göra det bästa av saken, även om det känns allmänt förjävligt.

Slutsatens blir alltså: han får inga pengar till hyran, utan nu blir det istället att jag får betala på telefonräkningen utan att jag ringt för någonting. Skitkul.



Johanna

Jag blir rent ut sagt SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD på den där människan!!! Fan vilket svin han är alltså!! :@



URL:


Novalie

Hej igen!



Jag tycker att din blogg är så bra och du är grymt stark! Får jag länka dig till min blogg?



Ett riktigt gott nytt år till dig!



URL: http://novalie.webblogg.se/


Anonym

Men vännen står räkningen i ditt namn?



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?