Vilket krångel
Publicerat den

Det var sagt att telefonen och digitalboxen skulle fungera idag, men när vi skulle använda båda två fungerade ingen utan dem. Jag gick därför ut på Telias supportchat och frågade varför det inte fungerar. De sa att telefonen skulle kopplas i idag, men att den inte kommer att fungera förrän imorgon. Okej? Igår var det ju sagt att den skulle fungera idag. Digitalboxen skulle även börjat fungera igår natt, men kommer inte att fungera förrän inatt. Vad är det här? De verkar bara vara krångel med Telia. Jag har varit kund hos dem i en vecka och jag är redan missnöjd. Vi har inte fått hem något telefonnummer via posten utan jag frågade på chatten vad vi har för nummer. Ska det behöva vara såhär?

Jag blir så irriterad att sakerna inte fungerar när de säger att de ska göra det. Det låter nästan lite som politiker. De säger så mycket skit, men det händer liksom ingenting.

Vi fick även brev från Länsrätten igår angående vår överklagan till socialen. Länsrätten tycker inte att vi har någon rätt till socialbidrag. Det jag blir som mest irriterad över är att det först står att den som inte kan tillgodose sina behov eller få dem tillgodosedda ska få socialbidrag. Sen helt plötsligt står det att man måste ha konlikter i familjen för att få bidrag. De har även hittat på att jag fått socialbidrag när jag bott hos mina föräldrar. Jag har inte fått socialbidrag när jag bott hemma. Jag fick bidrag när jag bodde med Richard.

Längre ner i brevet står det även att svärföräldrarnas hus inte anses vara trångbebott. Nehe? Vi bodde sex personer i en trea. Björn och jag bodde i ett gammalt pannrum där det inte fanns något fönster, ingen frisk luft och väggarna upptogs av rör. Hans bror bodde i ett ännu mindre rum. Det var alltså inte trångbebott. De är ju fan dumma i huvudet. Jag är så jävla glad över att vi har det bra ekonomiskt fr.o.m nästa månad. Annars skulle de få höra ett och annat. Det är säkert Moderaternas fel att det ska behöva vara såhär.




m'

okej, men hade nästan samma. bara att det var min pappa och inte pojkvännen.. har ingen kontakt längre med min pappa, mår betydligt bättre utan han villket du säkert också gör med din kille som misshandla dig. jag vet att man ska gå vidare, och det har jag gjort. eller jag försöker..

men jag förstår dig, man ska gå vidare och tänka positivt villket jag verkligen försöker att göra.



men tack för din kommentar iaf <3!



URL: http://matildaarosqvist.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?