Önskelista
Publicerat den

Idag var Björn och jag på Stadium i Kalmar och tittade på innebandysaker. Björn tittade på nya skor och svettband medan jag tittade på ny målvaktsutrustning. Jag hittade en hjälm och en väst som jag nu har satt upp på önskelistan. Vi tittade endast på Salming såklart då jag vägrar spela med någonting annat. Det är tänkt att vi ska spara ihop pengar så att jag kan få ett helt nytt ställ. Det viktigaste är dock en ny hjälm och ett par nya knäskydd. Knäskydden köper vi i Nybro och de kostar 699:-. Det blir dyrt för Björn, men de är värt pengarna eftersom jag tänkt spela länge och jag sliter heller inte så mycket på mina kläder. Mina nuvarande kläder är i hyfsat skick. Tröjan är hel, men byxorna har hål på knäna. Hjälmens fästen är trasiga eftersom de är i plast, men på den nya hjälmen som jag ska köpa är fästena i metall. Västen jag har nu är dock bra. Vi får se när vi har råd med allting :) Ska bli kul att börja spela igen iaf. Björn hade match igår och då kände jag riktigt hur det kliade i fingrarna. Jag tänkte då på hur det skulle kännas att börja träna igen och då kände jag mig plötsligt riktigt lycklig. Alltså gör jag rätt som börjar träna igen. Nu ger jag inte upp min dröm.



Dessa byxor har inte samma finesser som mina nuvarande byxor har, men det lider jag inte av. De byxor jag har nu har dragkedja vid vristerna och kardborreband i midjan, vilket jag tycker är bra. Jag hoppas att dessa byxor är lika bra utrustade som de jag har nu.

(Pris okänt)


Denna väst var svår att både ta på och ta av sig, men den har skydd på armarna vilket min nuvarande väst inte har. Jag tänker använda båda eftersom denna väst inte har något skydd på sidan av magen vilket min har. Jag får helt enkelt prova mig fram och se vilken som är bäst.
(399:-)


Vitt brukar oftast bli ganska tråkigt, men eftersom det är ett silvermärke (Salming) på huvudet tycker jag att den är ganska cool. Den jag har annars är svart med silvrigt spindelnät. Gallret är rutor och denna hjälm kommer då att kännas ovan, men jag vänjer mig. Här är fästena i metall (där skruvarna sitter)
(699:-)





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?