Svar på kommentar
Publicerat den




Jag har aldrig varit (eller sagt att jag har varit) i ett sådant förhållande som du beskriver.
Jag har ingen aning om var du har fått det ifrån. Jag tycker att du borde ta in det som skrivs och inte göra en så stor sak av det, för det är det inte. Jag hade reagerat likadant om jag vore i Mikaels skor. Jag har full förståelse för att han inte gillade studentklänningen som jag valde ut. Den var som sagt väldigt sexig och ingenting som man vanligtvis har vid ett sådant tillfälle. Han har endast haft åsikter om denna klänning - resterande som hänger i garderoben har han inga invändningar om.

Det är ingen som har sagt att jag inte får vara vän med vem jag vill, utan det var på eget initiativ som jag valde att säga upp kontakten med Dennis. Hjärtat sade aldrig rakt ut att han ogillade vår kontakt, utan han sade endast att han var orolig att jag fortfarande hade känslor kvar - vilket jag inte har/hade. Han poängterade att han inte vill påverka mina val (det handlade inte enbart om detta), utan att jag skall göra det som känns bäst för mig och det kändes i det ögonblicket som att det var bäst att säga upp kontakten. Jag baserade beslutet på tre saker: hjärtats oro, ångesten som drabbade mig varje gång jag pratade med Dennis (det kändes som att jag svek hjärtat) och det som hände mellan oss - d.v.s. hur han blev behandlad på slutet. Jag har fortfarande väldigt dåligt samvete över det. Det kändes som att vår vänskap skulle göra mer skada än nytta och jag ville bespara oss alla det besväret. End of story.

Det här med att hjärtat inte vill att jag skall göra en sleeve är ingenting att bry sig om eftersom jag kommer att tatuera mig oavsett vad han säger. Jag skulle inte hindra honom om han någon gång i framtiden kommer och säger att han vill tatuera sig - så länge det är ett acceptabelt motiv. Han skulle inte passa i tatueringar, men det är han som skall bestämma över sin egen kropp. Jag kan endast komma med åsikter och det är sedan han som väljer om han skall ta dem i åtagande eller strunta i dem. Det är en av anledningarna till att jag kommer att ha den där klänningen på studenten samt tatuera mig oavsett vad han säger. Han säger till och med att det är bra att jag står på mig och håller fast vid mina åsikter, så vad är problemet?



Anna-Maria

Det var mig ett evinnerligt tjat om att Micke försöker bestämma över dig.. :/ Visst jag var på din förut också om förhållanden och sånt men känner att varje människa bestämmer hur just Den vill göra med sitt liv.. Och i den här frågan nu, så tycker jag att du gör rätt i att lyssna på honom, men ändå göra det Du tycker är rätt! Vill Du ha klänningen så ha det! Men samtidigt förstår jag Honom också, det är en vågad klänning.. Men vill Du ha den så ha det!



Och till Er andra! Låt Lollo vara ifred nu!



URL: http://itsnotalifeitsadream.blogg.se/


Anonym

Har man en offentlig blogg får man ju tåla kommentarer och frågor. Annars kan man låsa den.



Och till Louise. Ett misshandelsförhållande har du väl varit i? Det står ju i massa inlägg. Och det här är ju första tecknen. Du gör ju som du vill. Men jag skulle ju iaf vilja att folk påpekade för mej om jag var för kär för att själv se.



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?