Svar på kommentar
Publicerat den

Emma om Att man aldrig ska få sova:
"Varför låter ni inte katterna sova med er i sovrummet? Då kommer dom lugna ner sig! Lika om dom får ha leksaker oxå. Har man skaffat katter så får man så lov att lära sig sova med dom ljuden."


Jag har svarat på en liknande kommentar tidigare, men du verkar inte ha sett det så jag får väl förklara det än gång till.

Anledningen till att vi inte tillåter dem att vara i sovrummet beror på att det är en lekplats för dem. Om vi ska kunna sova samtidigt som de är i rummet måste vi ligga blixt stilla annars attackerar de våra fötter eller händer. Det har även hänt att Dennis blivit attackerad i ansiktet, vilket inte är särskilt trevligt. Den oturen har inte jag haft eftersom jag sover med täcket över huvudet. Endast näsan sticker ut, knappt det.

Vad gäller leksaker så finns det och vi har som regel att ha minst en leksak framme som de kan sysselsätta sig med medan vi sover.

Trots att jag får svårt att sova när hon skriker så har jag egentligen inga problem med det eftersom det är ett sätt för henne att berätta någonting på. Jag är dock rädd för att det ska störa grannarna. Det har tidigare kommit in klagomål till hyresvärden angående en hund på första våningen som skäller väldigt ofta och jag vill inte att vi också ska få ett klagomål på oss.

Om du hade läst ett av mina tidigare inlägg så hade du sett att jag skrivit att vi kommer att prova att ha dem i sovrummet, men att vi stänger ut dem om det inte fungerar. Vi är iaf villiga att testa.



Carro

Vi hade våran katt i våran säng, och han gick och la sig när vi gick och la sig och vaknade oftast lite före oss. Var han bökig var de ju bara slänga ut honom och stänga dörren!





URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?