Att man aldrig ska få sova
Publicerat den

Tack vare att jag slumrade till på soffan i 30 min innan vi skulle gå och lägga oss har jag inatt knappt fått sova alls. Vi släckte lampan runt kl.23:30 och jag vaknade första gången 3 h senare. Nu minns jag inte om jag vaknade pga. att jag var pigg eller att Engla skrek, men vaknade gjorde jag iaf.

Som alltid försökte jag att somna om, men vaknade strax efter kl.05 av att Engla stod utanför dörren och pep. Det övergick sedan till skrik och en halvtimme senare fick jag för mig att någon ringde på dörren. Jag låg dock kvar i sängen då jag intalade mig själv att man inte ringer på dörren kl.05:30 på morgonen.

Engla fortsatte att skrika, så jag kunde i princip inte somna om sen dess utan har legat och kollat på klockan flera gånger i timmen. Det var tänkt att jag skulle få sova till kl.08-08:30, men jag valde att kliva upp kl.07.13. Jag kunde helt enkelt inte sova längre och varför ska jag då ligga kvar suckandes i sängen med risk för att väcka Dennis som får sova till kl.11?

För tillfället härjar katterna i vardagsrummet, så risken finns att han vaknar ändå även om det inte är mitt fel. Vi får hoppas att han lyckas somna om då han har lättare för sånt än vad jag har.

Kl.08 ska jag duscha då mitt hår luktar som en enda stor grill. Dennis tyckte igår att det var lite komiskt, men samtidigt så längtade han efter att få komma ut i skogen och grilla. Jag har ingenting emot att göra det bara det inte är för kallt.

Jag bjuder på en bild av katterna som leker i/med vår tygkasse. Eira kröp in frivilligt när vi glömde att plocka upp den från golvet.



Emma

Varför låter ni inte katterna sova med er i sovrummet? Då kommer dom lugna ner sig! Lika om dom får ha leksaker oxå. Har man skaffat katter så får man så lov att lära sig sova med dom ljuden.



URL:


Jenny

Katter leker, så är det bara. Det hjälper inte att stänga dom ute. 1 eller 2-3 leksaker funkar inte heller, du måste ha fler! Så är det bara. Och att dom leker med era fötter och händer när ni sover är inte så konstigt eftersom dom har för lite att leka själva med. Era katter skriker efter sällskap och ni tycks inte ge dom de, för om ni gjorde de skulle dom vara mer sociala. Är det så att det är för jobbigt ge dom till andra som vill leka och mysa med dom.



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?