Svar på kommentar
Publicerat den

Anonym om Långpromenader i kylan:
"Köp ett busskort"


Det verkar som att många av mina läsare inte är läskunniga då de undgår att läsa det jag faktiskt skriver. Jag har precis förklarat att jag inte har råd att betala några fler resor. Hur ska jag då ha råd att betala ett busskort?

Det billigaste busskortet jag kan köpa kostar 585:- och avser 40st resor, men jag kommer endast att göra av med 16st som max under praktiken. Att betala varje resa för sig kostar 440:-/mån (jag gör en fuling och åker på ungdom fast jag ska åka på vuxen - med anledning att biljetten heter skolungdom och jag fortfarande går på gymnasiet) och det är dessutom det billigaste alternativet då 585:-/40st resor = 14,6:-. När man betalar varje resa för sig kostar det 11:-. Alltså är det bortkastade pengar att köpa ett busskort, om man nu hade haft pengar vill säga.

Det var det jag ville poängtera: att jag inte har pengar, men det verkade du inte uppfatta av någon anledning.



sarahs och mickes blogg

det var inge som sa att du skulle köpa den månd .. kanse mer mana att du ska köpa en annan månd



URL: http://respekteravar.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?