Långpromenader i kylan
Publicerat den

Skoldagen blev kort då jag endast hade ergonomi i 3 h. De som läser MaB kommer att få stanna kvar resten av dagen, men vi som inte läser denna kurs fick därför gå hem. Innan jag drog på mig ytterkläderna för att gå hem pratade jag med rektorn angående att låna busskort under praktiken. Jag tycker nämligen att det är för långt att gå 9km tur och retur varje dag när jag måste släpa på min dator (har med mig den för att kunna arbeta med mina uppgifter) och min axel klarar inte mer än 10 min. Det visade sig dock att jag inte kommer att få låna ett då följande gäller: är man inte berättigad ett busskort av skolan - dvs. har för kort avstånd mellan skolan och hemmet - blir man inte heller berättigad att kort under praktiken.

Jag fick med mig en ansökningsblankett som jag kan skicka in till VL och om jag har tur godkänner de den, men varför skulle de göra det om det är ovanstående som gäller? Jag kommer därför att få kliva upp mellan kl.05:30-06:00 beroende på om jag måste duscha eller inte. Det kommer att ta mig ca 45 min att gå till praktiken och lika lång tid hem.

Anledningen till att jag ville låna ett busskort beror på att jag inte längre har råd att betala resorna denna månad eftersom vi måste spara, som Ni vet. Det betyder alltså att jag får gå, vilket känns blandat. Jag hoppas bara att axeln klarar av det samt att knäna inte blir för påverkade.

Sedan kan jag passa på att säga till Cissi som frågade varför jag inte svarade på hennes kommentar att jag inte besvarar alla frågor. Denna månad har jag fått över 100st kommentarer och det fungerar inte att svara på alla, utan jag svarar endast på de jag vill besvara eller som jag tycker borde besvaras. Resten låter jag vara.



Anonym

Köp ett busskort



URL:


Cissi

Så du tycker inte min fråga borde besvaras? Det var ju en följdfråga till den första? :S



URL: http://[email protected]




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?