Vänta på barn - fertilitetshandboken
Publicerat den

Jag var på stan en sväng igår för att försöka hitta en present till Mikael då det är hans födelsedag om en och en halv vecka  Jag gick in på Akademibokhandeln och hamnade i slutändan på avdelningen med böcker om barn/graviditet/föräldraskap. På översta hyllan fanns en bok som heter Vänta på barn - fertilitetshandbokenDen beskiver vad både kvinnor och män själva kan göra för att öka chansen att få barn på naturlig väg. Den beskriver också de behandlingar som används för att hjälpa ofrivilligt barnlösa par (t.ex. provrörsbefruktning, insemination och ägg- eller spemiedonation) och den skildrar orsaker till missfall och hur man minskar risken att drabbas. 
 
Jag var väldigt sugen på att köpa boken, men jag tyckte inte att den var värd 349:-. Idag kollade jag om den fanns på Adlibris med förhoppningen om att den skulle vara billigare där och det var den. Där kostade den hälften av vad den gjorde på bokhandeln, så jag beställde den. Den kommer väl i början av nästa vecka då den postades i eftermiddags. Det första Mikael frågade när jag berättade att jag beställt den var om jag är säker på att jag vill ha den. Det är jag utan tvekan. Jag litar inte på allt som står på internet med tanke på att i princip alla kan skapa en hemsida och hitta på saker. Jag litar därför mer på böcker. Den här boken är skriven av Anna Bratt, en författare med inriktning på medicin och hälsa. Hon är medicinreporter på DN.
 
 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?