Sökt kurser
Publicerat den

Jag trodde aldrig att jag skulle göra det, men jag har sökt några kurser på högskola/universitet! Jag har sökt kost och prestation, hälsopedagogik 1 och hälsopedagogik 2. Jag var först osäker över om jag får läsa de två sistnämnda av den anledningen att det står såhär i kursplanen:"Kursen kan ej ingå i examen tillsammans med kurserna Pedagogik med profilering mot hälsopedagogik I, 30 hp (S1099F och Z1076F), Hälsopedagogik, 15 hp (S1049F, Z1076F och UE2012), Pedagogik med profilering mot vårdpedagogik (UE144F), Vårdpedagogik (S1067F), Genus i vård, hälsa och lärande, 7,5 hp (Z2057F, UE133F och UE4004) eller motsvarande". Jag har dock konstaterat att det inte gör någonting att jag har läst den gymnasiala kursen som heter hälsopedagogik med tanke på att den inte har samma kurskod och inte samma högskolepoäng som anges ovan. Jag har skickat ett mail till universitetet och bett de att kontakta mig för säkerhets skull. Det kan vara bra att veta om jag kan ha kvar kurserna i min ansökan eller om jag måste ta bort dem (det tvivlar jag på). Hur bra är det att ha dem på plats ett och två om jag inte kan läsa dem?
 
Först var jag inne på att söka någon utbildning som reservplan om jag inte får arbete eller om jag av någon anledning blir nekad praktik, men jag är inte redo för det ännu och har därmed sökt några distanskurser på halvfart. Jag började med att söka till kursen äldres hälsa och idrottsmedicin och idrottsrehabilitering. Jag fick dock ta bort dem av den anledningen att jag, efter att ha luskat på internet, upptäckte att man måste ha studerat på sjuksköterskeprogrammet för att få läsa kurserna. Kan de inte skriva det på sidan direkt så att man inte gör som jag; söker dem, upptäcker att det är särskilda förkunskapskrav och tvingas ta bort dem... Jag var inne på att söka till Friskvårdskonsult också, men den utbildningen måste man bekosta själv och jag har inte råd att betala 58 875:- för en utbildning som inte är CSN-berättigad. Jag har mina ögon på en annan utbildning, men den startar inte förrän hösten -13.
 
Nej, det får bli några kurser till att börja med. 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?