Studera på distans
Publicerat den

Tredje dagen denna vecka som jag sjukanmäler mig. Det är ingenting som jag är stolt över, men vad skall man göra när man vaknar varje morgon med en ångest så stor att man bara vill lägga sig i ett hörn och ruttna? Jag klarar inte längre av att vara i skolan eftersom jag blir stressad av alla människor och allt ljud. Det känns som att jag skulle behöva vara någonstans där jag kan plugga i lugn och ro. En plats där jag känner mig trygg.

Jag har kontaktat rektorn och mina lärare för att höra om det är möjligt att studera på distans de veckor som är kvar. Rektorn har sagt att han skall diskutera saken med hälsovårdsteamet och återkomma med en lösning så snart som möjligt. Jag hoppas att det inte skall vara några problem. Det är inget problem för min lärare i naturkunskap i alla fall. Hon har gett mig klartecken om att det är okej att jag arbetar hemma. Det enda hon vill är att jag närvarar vid redovisningen av slutprojektet som är om fyra veckor. Det borde jag orka.

Hjärtat skickade ett sms imorse där han skrev någonting i stil med:"God morgon, älskling. Hur mår du idag? Jag vill att du skall ha dragit dig upp ur sängen och gått till skolan... för ditt eget bästa". Jag kände mig så jävla värdelös när han sade det. Jag visste inte riktigt om jag skulle våga svara med risk för att han skulle bli besviken, men jag sade som det var. Han var endast orolig för provet som jag pratat om. Det är lyckligtvis ett prov som endast de som satsar på ett högre betyg behöver göra. Det kan hända att jag skriver det senare, men i dagsläget satsar jag endast på ett godkänt - eftersom den kursen är svår om man inte hänger med. Jag berättade även att jag har kontaktat rektorn och mina lärare, men fick ingenting till svar. Vi får se vad han säger när han har kommit hem från jobbet. Jag hoppas att han förstår och att han stöttar mig i det här. Det tror jag
Han vet hur jobbigt det här är för mig och det handlar endast om sex veckor. Efter det har jag sommarlov i tre månader och när det är slut börjar jag studera igen (på distans).





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?